  • Data: 2009-08-29 11:46:42
    Temat: Re: Paragon a prawo reklamacji
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marcin Debowski pisze:

    > Myślę, że możesz tak założyć ale się nie zdziw jeśli sprzedawcy nie
    > będzie się to do końca podobać i sprawa skończy się w sądzie. Jest
    > jeszcze jedna, chyba ważniejsza rzecz którą powinieneś rozważyć - jeśli
    > jak napisałeś zbliża się to do końca okresu 2ch lat po zakupie to ciężar
    > udowodnienia istnienia wady w momencie wydania towaru będzie spoczywał
    > na Tobie.

    Ale fakt niedostarczenia takiego dowodu przy składaniu reklamacji nie
    może być jedynym powodem jej odrzucenia. Ciężar dowodu ma zastosowanie
    bowiem dopiero podczas sporu sądowego. Tym samym sprzedawca nie może nie
    uznać reklamacji tylko dlatego, że klient nie wykazał, że wada tkwiła w
    momencie zakupu. Sprzedawca ma swoim sprawnym okiem ocenić jak jest, i
    na tej podstawie wydać decyzję.

    --
    Liwiusz