  • Data: 2002-11-21 00:02:36
    Temat: Re: Pakiet ubezpieczeniowy w koszty ?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Boję się, że za bardzo teoretycznie podszedłeś do sprawy, choć trudno
    odmówić Ci racji. Faktycznie, polisa, to nie umowa ubezpieczenia, tylko
    papier zawierający treść umowy ubezpieczenia. Po co to tak komplikować? No i
    co to zmienia w praktyce? Z tego co piszesz, to wynika, że umowa zakupu
    samochodu, to nie jest umowa, tylko kawałek papieru zawierający treść umowy.
    Też prawda!

    Przyznaję Ci rację, że trochę się zagalopowałem z tymi stronami umowy.
    Faktycznie chyba umowa jest zawierana pomiędzy tym, kto przyszedł do
    ubezpieczyciela, a ubezpieczycielem. Jeśli ubezpieczający nie jest
    właścicielem samochodu, to po prostu zawiera umowę na rzecz właścicieli, ale
    ci stronami umowy nie są, bo mogą o niej nawet nie wiedzieć. O tym nie
    pomyślałem zbytnio spłycając sprawę.

    Wziąłem do ręki polisę od mojego samochodu (PZU). No ale w polisie jest
    rubryka "właściciel pojazdu", a nie "strona umowy". Skoro tak, to jeśli jest
    nas troje, to chyba zasadnie wpisano wszystkich, a nie tylko jednego. To
    przecież nie jest błąd. Zresztą przy polisie OC nie ma to większego
    znaczenia praktycznego, bowiem i tak sam z tego pieniążków nie wezmę. Ale
    oczywiście w ogólnym wypadku masz rację.

    No ale skoro tak jesteś "obryty" to powiedz mi: Jeśli stroną umowy jest
    ubezpieczający, a nie właściciel pojazdu, to komu należy się zwrot składki w
    wypadku wcześniejszego rozwiązania umowy ubezpieczenia? Ubezpieczającemu czy
    właścicielowi pojazdu? No i kto może taką umowe wypowiedzieć? Czy właściciel
    pojazdu, który umowy nie zawierał może przyjść do ubezpieczyciela i
    powiedzieć, że juz ubezpieczenia nie chce? No i co ze zmianą
    ubezpieczyciela. Kto może złożyć stosowne oświadczenie?

    Zaczynam się zastanawiać, czy to nie jakaś luka w prawie? Czy jednak
    zawierający umowę nie powinien sie legitymowac upoważniniem osoby, na rzecz
    której umowę zawiera. Przecież w niektórych wypadkach umowa taka powoduje
    skutki prawne również dla osoby, na której rzecz umowę się zawiera, a jednak
    nikt jej o opinię w tej sprawie nie pyta. Choćby sprawy zniżek?

    Z góry dziękuję!