  • 1. Data: 2002-11-19 10:29:50
    Temat: Pakiet ubezpieczeniowy w koszty ?
    Od: "GreG" <g...@w...pl>

    Witam.
    Czy koszty ubezpieczenia samochodu (pakiet OC, AC i NW) mozna wliczyc
    w koszty DG? Jestem wspolwlascicielem auta i w praktyce tylko ja z niego
    korzystam.

    GreG

  • 2. Data: 2002-11-19 11:08:41
    Temat: Re: Pakiet ubezpieczeniowy w koszty ?
    Od: "Brodek" <B...@O...pl>

    Użytkownik "GreG" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam.
    > Czy koszty ubezpieczenia samochodu (pakiet OC, AC i NW) mozna wliczyc
    > w koszty DG? Jestem wspolwlascicielem auta i w praktyce tylko ja z niego
    > korzystam.

    Tak, choć z ograniczeniami jeśli wartość pojazdu przekracza określoną kwotę.
    Pzdr
    Brodek

    --
    O ubezpieczeniach:
    http://hydepark.ryzyko.pl/

  • 3. Data: 2002-11-19 11:26:01
    Od: "GreG" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Brodek" <B...@O...pl> napisał w wiadomości

    > Tak, choć z ograniczeniami jeśli wartość pojazdu przekracza określoną
    kwotę.

    A jaka to kwota?
    Wartosc pojazdu na polisie wynosi 16900zl wg Eurotax-u.
    Dodam jeszcze ze polise zawarl wlasciciel samochodu i on figuruje na
    dowodzie
    ubezpieczenia/wplaty raty skladki.

    GreG

  • 4. Data: 2002-11-19 12:00:09
    Od: "Brodek" <B...@O...pl>

> [...]
    > Wartosc pojazdu na polisie wynosi 16900zl wg Eurotax-u.
    > Dodam jeszcze ze polise zawarl wlasciciel samochodu i on figuruje na

    Kwota jeśli dobrze pamiętam 35 tys. a więc w twoim przypadku to nie problem.
    Jednak musisz mieć dokument (umowę), iż ty jesteś posiadaczem pojazdu / jego
    użytkownikiem i przede wszystkim podstawę do obciążenia Cię składką za
    ubezpieczenie (np. refaktura).
    Jeśli rzecz idzie "na gębę" możliwości odliczenia składki oczywiście nie ma.

    Pzdr
    Brodek

    --
    O ubezpieczeniach:
    http://hydepark.ryzyko.pl/

  • 5. Data: 2002-11-19 12:17:29
    Od: "GreG" <g...@w...pl>

> [...]
    > ubezpieczenie (np. refaktura).
    > Jeśli rzecz idzie "na gębę" możliwości odliczenia składki oczywiście nie

    Wielkie dzieki.
    Poki co 1-sza rate skladki oplacil wlasciciel, wiec odliczenie byloby "na
    gebe".
    Gdy nastepna rate oplace sam, wtedy ja sobie odlicze.

    Pozdrawiam
    GreG

  • 6. Data: 2002-11-19 15:52:49
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Wielkie dzieki.
    > Poki co 1-sza rate skladki oplacil wlasciciel, wiec odliczenie
    byloby "na
    > gebe".

    Przecież pisałeś, że jesteś współwłaścicielem?

    > Gdy nastepna rate oplace sam, wtedy ja sobie odlicze.

    A nie jest czasem tak (pomijając ograniczenia
    wynikające z ustawy opdof), że składkę da się
    zaliczyć w koszty w części udziału własności?

  • 7. Data: 2002-11-19 16:32:57
    Od: "GreG" <g...@w...pl>

    > byloby "na
    >
    > Przecież pisałeś, że jesteś współwłaścicielem?

    Zgadza sie. Posluguje sie terminologia wzieta z dowodu rejestracyjnego.
    Widnieja tam dane "Wlasciciela" (nie mnie) oraz dopisana adnotacja
    o "Wspolwlascicielu" (czyli o mnie).
    Polisa jest spisana na "Wlasciciela", choc moglaby byc spisana na mnie,
    bo zakladam, ze mamy identyczne uprawnienia do pojazdu.

    > A nie jest czasem tak (pomijając ograniczenia
    > wynikające z ustawy opdof), że składkę da się
    > zaliczyć w koszty w części udziału własności?

    Czy papierek uzyczenia swojej czesci auta na rzecz jednego ze wspolwlascicieli
    nie rozwialby tej watpliwosci...?

    I jeszcze jedno: czy ubezpieczenia dobrowolne rowniez mozna wliczyc w koszty?

    Dzieki.

    --
    GreG (c) 2002

  • 8. Data: 2002-11-19 19:00:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    Ubezpieczyciel powinien w polisę wpisać wszystkich współwłaścicieli.

  • 9. Data: 2002-11-19 21:18:14
    Od: "Brodek" <B...@O...pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Ubezpieczyciel powinien w polisę wpisać wszystkich współwłaścicieli.

    To nieprawda.
    Nie ma takiego obowiązku. i w praktyce nie ma również takiej potrzeby. W
    razie szkody wystarczą przepisy KC.

    Pzdr
    Brodek
    --
    O ubezpieczeniach:
    http://hydepark.ryzyko.pl/

  • 10. Data: 2002-11-20 18:05:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    Nie zawsze wystarczy kodeks cywilny. Zresztą po co ma wystarczać? Stronami
    ubezpieczenia są właściciele - wszyscy! Polisa, to umowa ubezpieczenia.
    Zgodnie z kodeksem cywilnym, umowa powinna określać strony umowy -
    wszystkie, a nie tylko niektóre z nich. Nie musi nic nikomu wystarczać.
    Obowiązkiem sporządzającego umowę jest wpisanie jej stron, tj. w tym wypadku
    wszystkich współwłaścicieli. I nie ma potrzeby, by tego nie czynić, a
    później poszukiwać rozwiązania z powstałej sytuacji. Wystarczy pewna
    staranność w sporządzaniu umowy.