    From: "Swider" <j...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: PZU - szkoda calkowita/czesciowa
    Date: 18 Dec 2006 21:30:07 -0800

    Dexter Labolatory napisał(a):
    > czy musze isc do sądu ? czy mam szanse wygrac z WIELKIM PZU ?
    Niekoniecznie zaraz do sądu. Miałem podobną sytuację z samochodem
    Citro Ax - PZU orzekło szkodę całkowitą, wartość samochodu prze
    5000, a wwaraku na 1800, czyli do wypłaty 3200. Napisałem
    odwołanie, że cena nie jest rzeczywista, bo obdzwonilaem takich co
    skupuja powypadkowe i kadze inne i oni daj max 500zł za moj wrak. Na
    to PZU ze ok i moj wrak jest wart 800 zł (czyli 1000zl wiecej do
    wyplaty). Poniewaz uznalem ze cos za łatwo poszło postanowilem
    ukręcić jeszcze te 300zł, więc im drugie pismo. PZU odpowiedział
    ze juz wiecej nie mozna bo bym musial zakwestionować ich kosztorys i
    takie tam. Ponieważ mie to zadowalało to odpusciłem, a sprawa
    trwała mniej niz miesiac od kolizji.
    Reasumując - z PZU (jaki i z azym innym ubezpiecznikiem) należy się
    targować jak równy z równym, niekoniecznie strasząc się sądami.

    > czy dla sądu wycena serwisu w ktorym bylem ma jakąś wartosc ?

    O lie serwis wycenił Twój wrak, bo wycena naprawy nie podlega
    dysksji - PZU już wie ze jest bezcelowa. Ja sie nie powoływałem na
    rzadny papwier, tylko na rozmowe telefoniczna z gosciami z ogłoszenia
    i zadzoiałało.W PZU Ci co tam pracuja tez znaja realia, a daja
    najmniej i dobrze wiedza ze to za mało, ale nie kazdy sie kloci.
    Jeszcze jedno: to ze ubezpieczyciel wypłacił za szkode całkowitą,
    nie znaczy ze pojazd musi trafić na żyletki, mozesz go wyremontować,
    a to czy będzie zdolny do jazdy i bedzie się poruszał po drogach
    powie test uprawnionego diagnosty.

    pzdr
    Kuba

    PS.
    Achc przy okazji mojej "akcji" poznałem ciekawą stronę:
    www.rzu.gov.pl. Polecam