  • Data: 2020-12-28 07:32:38
    Temat: Re: PRAWO wyborcze głupcze! [ordynacja do Sejmu]
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 26-12-2020 o 23:30, A. Filip pisze:

    > Jak rozumiem na razie jedyną propozycją "na stole" jest idea fiks
    > Kukiz-15 z jednomandatowymi okręgami *do Sejmu* tyle że ona wymagałaby
    > zmiany Konstytucji [A].
    >
    > Jak rozumiem bez zmiany Konstytucji jedyna narzucająca się możliwość to
    > zmniejszenie długości list bo lista Warszawska z 40 posłami to jak dla
    > mnie czysta kpina (jest o WIELE za długa) [B], ja jestem za osobnymi
    > listami w każdej dzielnicy Warszawy.
    > Tyle że IMHO PiS+ się nie opłaca przepychać aż takiej pół-rewolucji
    > wyborczej bez wsparcia (znacznej części) opozycji że o symulacjach
> [...]

    Na stole też jest system mieszany, nie wymaga zmiany konstytucji. Daje
    natomiast to co jest istotne "wentyl bezpieczeństwa", który pozwoliłby
    zmienić się partiom od środka. Bo tu nawet nie chodzi o to czy partie
    przestaną wygrywać, bo będą i lepiej, żeby partie wygrywały, bo wiadomo
    "razem można więcej", ale z drugiej strony potrzeba by partie wyglądały
    inaczej niż te obecne, a obecny system sprzyja temu, by partie właśnie
    tak wyglądały - patologicznie. Dlatego potrzebne są narzędzia, które by
    zmieniły te partie, a system wyborczy jest jednym z bardziej skutecznych
    narzędzi.

    --
    http://zrzeda.pl