  • Data: 2003-01-17 21:53:50
    Temat: Re: PRAWO PRYWATNE MIĘDZYNARODOWE
    Od: "PzKw_Panther" <pzkw_panther@(nospam)gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl> wrote in
    news:b09ptb$n1a$1@wroclaw.wro.vectranet.pl:

    > Ja moge.
    >
    > Ale co to znaczy podwojne? Dalsze czy zlozone? Wyjasnij prosze.
    >
    > Jezeli Ci chodzi o zlozone (czy moze czesciowe?), to jest to sytuacja
    > gdy prawo wskazane przez prawo wskazujace odsyla do innych
    > systemow prawnych, ktore trzeba stosowac rownorzednie, tzn. dokonuje
    > rozczlonkowania statutu. Do jednego z zagadnien danego statutu stosuje
    > sie prawo panstwa A a do innego panstwa B.
    >
    > Hmm.. to cos w tym stylu, chyba.
    >
    > Moze posluze sie przykladem.
    >
    > W Polsce umiera ktos, kogo prawo ojczyste (jest cudzoziemcem
> [...]

    W ogole nie chodzi o to o czym napisales moim zdaniem.Odeslanie tzw podwojne ma
    miejsce gdy sad panstwa A w przypadku badania wlasciwosci prawa sprawdza sprawe
    tak jakby postapil sad panstwa B czyli sad panstwa A sprawdza sobie nie tylko
    normy kolizyjne tzw stopnia pierwszego panstwa B(czyli te ktore rozgraniczaja
    prawa merytoryczne w przestrzeni) ale rowniez sprawdza normy tzw stopnia drugiego
    czyli normy nadrzedne (czyli te ktore rozgraniczaja dzialania norm kolizyjnych
    pierwszego stopnia,taka norma jest wlasnie norma kolizyjna mowiaca o odeslaniu w
    art.4 PPM)nad pierwszymi dotyczace odeslania (te zawarte w normach kolizyjnych
    panstwa B).To jest koncepcja ktora stawia sytuacje bez wyjscia jesli sad panstwa B
    rowniez dokona podwojnego odeslania,wiec podejrzewam ze nie jest w szerszym
    zastosowaniu,bo wyszlo by na to ze nie wiadomo jakie w koncu prawo wlasciwe
    zastosowac.

    --
    "Testowalem drapanie i dziala doskonale w towarzystwie,
    gdy sie podrapie po glowie zaraz drapia sie inni"