eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPRAWO KONSUMENCKIE - zwrot towaru - POMOCY !Re: PRAWO KONSUMENCKIE - zwrot towaru - POMOCY !
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Michal Bien <m...@u...uw.edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: PRAWO KONSUMENCKIE - zwrot towaru - POMOCY !
    Date: Sun, 07 Aug 2005 13:15:22 +0200
    Organization: W-news
    Lines: 46
    Message-ID: <X...@1...0.0.1>
    References: <dd25t7$d7f$1@nemesis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: behemot.onecik.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1123413341 28791 212.244.152.64 (7 Aug 2005 11:15:41 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 7 Aug 2005 11:15:41 +0000 (UTC)
    X-User: mbien1
    User-Agent: Xnews/??.01.30 Mime-proxy/1.4.c.4 (Win32) Hamster/2.0.6.0
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:318089
    [ ukryj nagłówki ]

    NeXuS <g...@w...pl> wrote:

    > Dwa dni temu zakupilem notebooka i po dokładnym zapoznaniu się z
    > urządzeniem stwierdziłem , że nie odpowiada moim wymaganiom i jest
    > dokuczliwy w użytkowaniu. czego powodem jest prawie non stop (99%)
    > pracujący głośny wentylator, który nie pozwala się skupić na pracy .
    > Jestem niezadowolony z zakupu!

    Piszesz ze to normalny sklep - inaczej niz przez "dogadanie sie"
    ze sprzedawca i wymiane na inny model raczej nic nie wywalczysz. Powoli
    zaczynam sie przekonywac, ze warto kupowac zdalnie nawet jesli sklep
    wysylkowy jest w tym samym miescie. 10 dni na poznanie wad i zalet sprzetu
    bywa nieocenione - w normalnym sklepie "na szybko" tego sie nie wychwyci.

    > Sprawdzenie w warunkach sklepowych było niemożliwe.

    Jakto niemozliwe? Laptop to nie pralka. Pdprowadozno Cie pod eskorta
    do drzwi zaraz po zaplaceniu rachunku? Inna sprawa, ze zadaje sobie sprawe,
    ze takie sprawdzanie w sklepie jest guzik warte, ale jednak mozliwe.

    > Serwis tłumaczy to jako cechę tego modelu !!! (sic.)

    Bo tak niestety jest.

    > Czy w tej sytuacji i przy obowiązującym stanie prawnym mogę udać się
    > do sklepu i poprosić o zwrot gotówki ???

    Nie. Mozesz co najwyzej probowac dogadac sie ze sprzedawca milo
    i grzecznie naswietlajac swoje priorytety co do wymagan stawianych
    notebookowi. Domyslam sie, ze nie zrobilest tego przed zakupem i sprzedawca
    nie zapewnial Cie ze ten model jest wyjatkowo cichy - wtedy masz punkt
    zaczepienia, ale pozostaje jeszcze kwestia dowodowa.

    > Proszę o odpowiedź , bo czas nagli ... :)

    jw. W praktyce w takich przypadkach na gruncie obowiazujacego prawa
    mamy zasade "widzialy galy co braly". Nie jest to mile, ale niestety tak
    jest. Co najwyzej czesc sklepow dbajac o swoja dobra opinie wprowadza
    mozliwosc wymiany sprzetu w ciagu pierwszych kilku dni, ale takiego
    prawnego obowiazku [tzw. pieciodniowki] od bardzo dawna nie maja.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    mailto:m...@m...uw.edu.pl #GG:351722 #ICQ:101413938
    Stop dla patentow na oprogramowanie! Dodaj swoj glos:
    http://patenty.komada.org/index.php

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1