-
1. Data: 2005-08-06 11:11:01
Temat: PRAWO KONSUMENCKIE - zwrot towaru - POMOCY !
Od: "NeXuS" <g...@w...pl>
Witam serdecznie Grupę i proszę o pomoc .
Dwa dni temu zakupilem notebooka i po dokładnym zapoznaniu się z urządzeniem
stwierdziłem , że nie odpowiada moim wymaganiom i jest dokuczliwy w
użytkowaniu.
czego powodem jest prawie non stop (99%) pracujący głośny wentylator , który
nie
pozwala się skupić na pracy . Jestem niezadowolony z zakupu ! Sprawdzenie w
warunkach
sklepowych było niemożliwe. Serwis tłumaczy to jako cechę tego modelu !!!
(sic.)
Czy w tej sytuacji i przy obowiązującym stanie prawnym mogę udać się do
sklepu i
poprosić o zwrot gotówki ???
Proszę o odpowiedź , bo czas nagli ... :)
Pozdrawiam serdecznie .
-
2. Data: 2005-08-06 11:49:01
Temat: Re: PRAWO KONSUMENCKIE - zwrot towaru - POMOCY !
Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>
Użytkownik "NeXuS" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
news:dd25t7$d7f$1@nemesis.news.tpi.pl...
> czego powodem jest prawie non stop (99%) pracujący głośny wentylator ,
> który nie
> pozwala się skupić na pracy .
Nie napisales gdzie go kupiles, bo jak w sklepie internetowym to masz 10 dni
aby go oddac.
BTW Czy to przypadkiem HP nx6110?
-
3. Data: 2005-08-06 13:00:26
Temat: Re: PRAWO KONSUMENCKIE - zwrot towaru - POMOCY !
Od: "NeXuS" <g...@w...pl>
Użytkownik "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl> napisał
>
> Nie napisales gdzie go kupiles, bo jak w sklepie internetowym to masz 10
> dni aby go oddac.
Witam .
No fakt -zapomniałem ! Kupiłem w " normalnym" sklepie .
BTW - Fujitsu Siemens
-
4. Data: 2005-08-06 13:48:21
Temat: Re: PRAWO KONSUMENCKIE - zwrot towaru - POMOCY !
Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>
Użytkownik "NeXuS" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
news:dd2cab$14f$1@nemesis.news.tpi.pl...
> No fakt -zapomniałem ! Kupiłem w " normalnym" sklepie .
Jesli jestes konsumentem to mozesz sprobowac ugryzc problem i sprzedawce
ustawa o szczegolnych warunkach sprzedazy konsumenckiej (Dz. U. Nr 141, poz.
1176), a konkretnie przepisami o niezgodnosci towaru z umowa, ale moim
zdaniem szanse sa niewielkie, chyba ze przedawca zapewnial, ze to cichy
model.
-
5. Data: 2005-08-06 13:50:55
Temat: Re: PRAWO KONSUMENCKIE - zwrot towaru - POMOCY !
Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>
Użytkownik "NeXuS" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
news:dd2cab$14f$1@nemesis.news.tpi.pl...
> BTW - Fujitsu Siemens
Jesli zalezy Ci na ciszy, na przyszlosc kupuj notebooki z technologia
centrino.
-
6. Data: 2005-08-06 17:36:15
Temat: Re: PRAWO KONSUMENCKIE - zwrot towaru - POMOCY !
Od: "NeXuS" <g...@w...pl>
Użytkownik "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl> napisał w
>
> Jesli zalezy Ci na ciszy, na przyszlosc kupuj notebooki z technologia
> centrino.
Ha , to miłe - dziękuję za poradę , ale właśnie to jest sławetne Centrino ,
Sonoma
czy jakoś tak ! Sodoma , bardziej pasuje - jeśli masz do kompletu Gomorę ,
daj znać :)
Pozdrawiam
-
7. Data: 2005-08-06 18:16:02
Temat: Re: PRAWO KONSUMENCKIE - zwrot towaru - POMOCY !
Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>
Użytkownik "NeXuS" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
news:dd2sfc$fqt$1@atlantis.news.tpi.pl...
>
> Użytkownik "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl> napisał w
>>
>> Jesli zalezy Ci na ciszy, na przyszlosc kupuj notebooki z technologia
>> centrino.
>
>
> Ha , to miłe - dziękuję za poradę , ale właśnie to jest sławetne Centrino
> , Sonoma
> czy jakoś tak ! Sodoma , bardziej pasuje - jeśli masz do kompletu Gomorę ,
> daj znać :)
Na szczescie moj HaPek choc kreci wentylatorkiem caly czas tp robi to
calkiem cicho. :)
-
8. Data: 2005-08-06 18:31:56
Temat: Re: PRAWO KONSUMENCKIE - zwrot towaru - POMOCY !
Od: "NeXuS" <g...@w...pl>
Użytkownik "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl> napisał
>
> Na szczescie moj HaPek choc kreci wentylatorkiem caly czas tp robi to
> calkiem cicho. :)
>
ZAZDROSZCZĘ !! !! !! :)
POZDRAWIAM
-
9. Data: 2005-08-07 11:15:22
Temat: Re: PRAWO KONSUMENCKIE - zwrot towaru - POMOCY !
Od: Michal Bien <m...@u...uw.edu.pl>
NeXuS <g...@w...pl> wrote:
> Dwa dni temu zakupilem notebooka i po dokładnym zapoznaniu się z
> urządzeniem stwierdziłem , że nie odpowiada moim wymaganiom i jest
> dokuczliwy w użytkowaniu. czego powodem jest prawie non stop (99%)
> pracujący głośny wentylator, który nie pozwala się skupić na pracy .
> Jestem niezadowolony z zakupu!
Piszesz ze to normalny sklep - inaczej niz przez "dogadanie sie"
ze sprzedawca i wymiane na inny model raczej nic nie wywalczysz. Powoli
zaczynam sie przekonywac, ze warto kupowac zdalnie nawet jesli sklep
wysylkowy jest w tym samym miescie. 10 dni na poznanie wad i zalet sprzetu
bywa nieocenione - w normalnym sklepie "na szybko" tego sie nie wychwyci.
> Sprawdzenie w warunkach sklepowych było niemożliwe.
Jakto niemozliwe? Laptop to nie pralka. Pdprowadozno Cie pod eskorta
do drzwi zaraz po zaplaceniu rachunku? Inna sprawa, ze zadaje sobie sprawe,
ze takie sprawdzanie w sklepie jest guzik warte, ale jednak mozliwe.
> Serwis tłumaczy to jako cechę tego modelu !!! (sic.)
Bo tak niestety jest.
> Czy w tej sytuacji i przy obowiązującym stanie prawnym mogę udać się
> do sklepu i poprosić o zwrot gotówki ???
Nie. Mozesz co najwyzej probowac dogadac sie ze sprzedawca milo
i grzecznie naswietlajac swoje priorytety co do wymagan stawianych
notebookowi. Domyslam sie, ze nie zrobilest tego przed zakupem i sprzedawca
nie zapewnial Cie ze ten model jest wyjatkowo cichy - wtedy masz punkt
zaczepienia, ale pozostaje jeszcze kwestia dowodowa.
> Proszę o odpowiedź , bo czas nagli ... :)
jw. W praktyce w takich przypadkach na gruncie obowiazujacego prawa
mamy zasade "widzialy galy co braly". Nie jest to mile, ale niestety tak
jest. Co najwyzej czesc sklepow dbajac o swoja dobra opinie wprowadza
mozliwosc wymiany sprzetu w ciagu pierwszych kilku dni, ale takiego
prawnego obowiazku [tzw. pieciodniowki] od bardzo dawna nie maja.
--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:m...@m...uw.edu.pl #GG:351722 #ICQ:101413938
Stop dla patentow na oprogramowanie! Dodaj swoj glos:
http://patenty.komada.org/index.php
-
10. Data: 2005-08-08 07:00:29
Temat: Re: PRAWO KONSUMENCKIE - zwrot towaru - POMOCY !
Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
In article <X...@1...0.0.1>, Michal Bien wrote:
> NeXuS <g...@w...pl> wrote:
>> Dwa dni temu zakupilem notebooka i po dokładnym zapoznaniu się z
>> urządzeniem stwierdziłem , że nie odpowiada moim wymaganiom i jest
>> dokuczliwy w użytkowaniu. czego powodem jest prawie non stop (99%)
>> pracujący głośny wentylator, który nie pozwala się skupić na pracy .
>> Jestem niezadowolony z zakupu!
> Piszesz ze to normalny sklep - inaczej niz przez "dogadanie sie"
> ze sprzedawca i wymiane na inny model raczej nic nie wywalczysz. Powoli
Skąd ten pesymizm jeśli nawet serwis przyznaje, że problem ten dotyczy
danego modelu? Jeśli to istotnie uciążliwy hałas to nie powinno być MZ
problemu z reklamacją.
>> Sprawdzenie w warunkach sklepowych było niemożliwe.
> Jakto niemozliwe? Laptop to nie pralka. Pdprowadozno Cie pod eskorta
Dodatkowy argument za odstąpieniem od umowy. Pozostaje kwestia dowodowa.
>> Serwis tłumaczy to jako cechę tego modelu !!! (sic.)
> Bo tak niestety jest.
No i? Jako konsument mam się obowiązek wyznawać na pełnym spektrum oferty
producentów laptopów, czy jak? :)
>> Czy w tej sytuacji i przy obowiązującym stanie prawnym mogę udać się
>> do sklepu i poprosić o zwrot gotówki ???
Możesz przynajmniej spróbować o ile ten hałas to faktycznie coś
uciążliwego dla potencjalnie większej liczby klientów niż Twoja skromna
osoba. W moim 4'ro-letnim dellu (żadne centrino oczywiści) hałas
wentylatora mi nie przeszkadza.
> jw. W praktyce w takich przypadkach na gruncie obowiazujacego prawa
> mamy zasade "widzialy galy co braly". Nie jest to mile, ale niestety tak
> jest. Co najwyzej czesc sklepow dbajac o swoja dobra opinie wprowadza
E-tam. Zależy czy mówimy o czyimś widzimisie czy o faktycznej niezgodności
z umową.
--
Marcin