  • Data: 2005-08-07 11:15:22
    Temat: Re: PRAWO KONSUMENCKIE - zwrot towaru - POMOCY !
    Od: Michal Bien <m...@u...uw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    NeXuS <g...@w...pl> wrote:

    > Dwa dni temu zakupilem notebooka i po dokładnym zapoznaniu się z
    > urządzeniem stwierdziłem , że nie odpowiada moim wymaganiom i jest
    > dokuczliwy w użytkowaniu. czego powodem jest prawie non stop (99%)
    > pracujący głośny wentylator, który nie pozwala się skupić na pracy .
    > Jestem niezadowolony z zakupu!

    Piszesz ze to normalny sklep - inaczej niz przez "dogadanie sie"
    ze sprzedawca i wymiane na inny model raczej nic nie wywalczysz. Powoli
    zaczynam sie przekonywac, ze warto kupowac zdalnie nawet jesli sklep
    wysylkowy jest w tym samym miescie. 10 dni na poznanie wad i zalet sprzetu
    bywa nieocenione - w normalnym sklepie "na szybko" tego sie nie wychwyci.

    > Sprawdzenie w warunkach sklepowych było niemożliwe.

    Jakto niemozliwe? Laptop to nie pralka. Pdprowadozno Cie pod eskorta
    do drzwi zaraz po zaplaceniu rachunku? Inna sprawa, ze zadaje sobie sprawe,
    ze takie sprawdzanie w sklepie jest guzik warte, ale jednak mozliwe.

    > Serwis tłumaczy to jako cechę tego modelu !!! (sic.)

    Bo tak niestety jest.

    > Czy w tej sytuacji i przy obowiązującym stanie prawnym mogę udać się
    > do sklepu i poprosić o zwrot gotówki ???

    Nie. Mozesz co najwyzej probowac dogadac sie ze sprzedawca milo
    i grzecznie naswietlajac swoje priorytety co do wymagan stawianych
    notebookowi. Domyslam sie, ze nie zrobilest tego przed zakupem i sprzedawca
    nie zapewnial Cie ze ten model jest wyjatkowo cichy - wtedy masz punkt
    zaczepienia, ale pozostaje jeszcze kwestia dowodowa.

    > Proszę o odpowiedź , bo czas nagli ... :)

    jw. W praktyce w takich przypadkach na gruncie obowiazujacego prawa
    mamy zasade "widzialy galy co braly". Nie jest to mile, ale niestety tak
    jest. Co najwyzej czesc sklepow dbajac o swoja dobra opinie wprowadza
    mozliwosc wymiany sprzetu w ciagu pierwszych kilku dni, ale takiego
    prawnego obowiazku [tzw. pieciodniowki] od bardzo dawna nie maja.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    mailto:m...@m...uw.edu.pl #GG:351722 #ICQ:101413938