eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPOLSKA - państwo bezprawia urzędników, sądownictwa i komorników › Re: POLSKA - państwo bezprawia urzędników, sądownictwa i komorników
    From: "Czapla" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: POLSKA - państwo bezprawia urzędników, sądownictwa i komorników
    Date: 4 Oct 2005 15:25:51 +0200

    > Skoro zadluzenie zostalo splacone to jak sad mogl wydac wyrok o zaplate?

    Wcale nie musi być wyroku, żeby wkroczył komornik. Mówię o wyroku dotyczącego
    konkretnej osoby.

    > Komornik ma wyrok. Na jego podstawie dziala. Jak sad mogl, widzac dowody
    > zaplaty wydac krzywdzacy wyrok, nie rozumiem.

    Twoje nierozumienie jest zapewne spowodowane brakiem praktyki. W Poznaniu i
    Warszawie (rewir III) działali komornicy wybierający sobie dłużników losowo z
    książki telefonicznej. Ten z Poznania wybrał sobie dłużnika o takim samym
    nazwisku jak dłużnik właściwy. Nastąpiło to po ustaleniu przez komornika, że
    właściwy dłużnik zmarł.

    > Komornik dostaje do lapy wyrok i dziala. I doskonale wie, ze dluznicy
    > beda kombinowac

    Bywa różnie. Pewna złośliwa dłużniczka uchylała się od spłaty zobowiązań.
    Wykorzystywała wszelkie typowe sztuczki (np. nieodbieranie wezwań) i była
    prawdziwym mistrzem w tych unikach. Sprawa była prościutka a pieniądze dostałem
    dopiero po 5 (słownie: pięciu) latach (chodziło o niezapłacony czynsz).
    Zaangażować się w to musiało kilka sądów, parę prokuratur, MS i trochę różnych
    instytucji. Dłużniczką była komornik rewiru VIII z Warszawy.

    > Niewdzieczna robota :)

    Ano niewdzięczna. Ale w kraju, gdzie komornik nie musi mieć żadnego
    wykształcenia jest to profesja dosyć poszukiwana. Jak zrezygnował słynny
    Andrzej C. ("kat ze Słupska") na jego miejsce zgłosiło się natychmiast 10
    kandydatów, w tym paru sedziów.

    > Czy sad NIE WYDAL wyroku nakazujacego zaplate? Jesli NIE WYDAL to
    > komornik dziala bezprawnie i ogolnie jest bezczelny.

    Ale nic mu nie można zrobić. Jeśli jeszcze ma tatusia wiceprezesa w sądzie
    (przypadek słupski) albo rodzinę w samorządzie (Bytów) to może wyprawiać co
    tylko chce. Jeśli chodzi o przypadek słupski to nie pomogły nawet interpelacje
    sejmowe w początkach kariery tego pana. A ile lat funkcjonowali "dwaj panowie
    B." z Krosna? Trzeba było kilkusetosobowej demonstracji pod kancelarią,
    filmowanej przez TV, żeby wreszcie zaczęto się interesować tymi panami. KRK
    podobnie jak rzecznik sądu dali wtedy w TV tak wykrętną odpowiedź na temat
    przestępczej działalności panów B., że trudno aby takie państwo miało
    jakikolwiek autorytet. Syn, Maciej B., były komornik zajmował się wymuszeniami
    rozbójniczymi za pomocą pistoletu, od przypadkowych osób. Uprawnienia
    komornicze stracił wiele lat wcześniej za jakieś przestępstwa a jego pracę
    firmował tatuś. Tatusia nie można było odwołać z funkcji komornika, bo nie
    odbierał żadnych wezwań i nie stawiał się nigdzie (oficjalnie był obłożnie
    chory). Funkcjonowali tak kilkanaście lat! Nadal twierdzisz, że "Komornik
    dostaje do lapy wyrok i dziala"?

    Pozdrawiam

    Czapla