  • Data: 2009-01-29 11:10:55
    Temat: Re: POLICJA JEST GŁUPIA
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 29 Jan 2009 10:18:52 +0100, Adam Płaszczyca napisał(a):

    > Art. 2. p. 8 i 9. Nie ma wykluczenia wzajemnego. Chodnik jest jednym z
    > rodzajów pobocza.

    ROTFL. To teraz sobie przeczytaj całe PoRD i znajdź wszystkie sprzeczności
    jakie tworzy takie założenie. Żeby długo nie szukać i zostać w temacie
    rowerów:
    1a) zabrania się jazdy rowerem wzdłuż po chodniku (czyli poboczu)
    1b) rowerzyści są obowiązani do korzystania z pobocza (przy braku ścieżki
    rowerowej)
    I dalej:
    2) pieszy idący po poboczu (np. chodniku) jest obowiązany iść lewą stroną
    drogi.
    3) korzystanie przez pieszego z drogi dla rowerów jest dozwolone tylko w
    razie braku chodnika (czyli pobocza) lub pobocza [po co w takim razie
    rozróżnienie]

    > Nie jest panaceum na każdą, tylko na te, kiedy kierujący nie zauważył
    > pojazdu, którego nie miał obowiązku widzieć, w szczególności pojazdu, który
    > zgodnie z przepisami nie powinien się w danym miejscu znaleźć.

    Przecież mowię właśnie. Jechał nieprzepisowo? No to go nie widziałem i
    jestem niewinny. Gdyby jechał przepisowo to by nie dało się zastosować art.
    4. Ale kto w dzisiejszych czasach jeździ przepisowo ;)

    > Ok, jeden wyjątek dodany niedawno zresztą.

    To jeszcze 13.1, 25.2 i jako dowcip 5.2 :)

    > Idąc dalej Twoim tokiem myślenia, to winnym kolizji jest ten, kto wyjechał
    > z garażu na drogę. Mógł nie wyjeżdżać.

    Jego zostanie w garażu nie pozwoliłoby uniknąć kolizji. Najprościej będzie
    sprawdzić, czy zrobił wszystko aby uniknąć wypadku. Rowerzysta - ten jest
    winny na 100%. Ale może jakąś winę ponosi też kierujący samochodem.

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik