    From: Boguslaw Jarzebski <b...@d...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: PN - lektura obowiązkowa?
    Date: Mon, 14 Feb 2005 18:49:24 +0100
    Sender: b...@p...onet.pl@s9.elementy.pl

    Użytkownik Pressto napisał:
    > Ustawa z dnia 12 września 2002 r. o normalizacji Dz.U. Nr 169, poz. 1386
    > Rozdział 3 Polskie Normy i inne dokumenty normalizacyjne
    > art. 5 pkt. 5. Polskie Normy korzystają z ochrony jak utwory literackie,
    > a autorskie prawa majątkowe do nich przysługują krajowej jednostce
    > normalizacyjnej.
    > Nie wiem czy powoływany przez Ciebie przepis nie był nowelizowany,
    > nie mam pod ręką tekstu ujednoliconego.

    IMHO cytowany fragment jest aktualny.

    > Co do drugiego pytania to zdania są podzielone, zdrowy rozsądek nakazuje
    > stosować obowiązkowo normy uznane za obligatoryjne przez ministrów, ale ..
    > art. 5 pkt. 3 ww. ustawy mówi Stosowanie Polskich Norm jest dobrowolne.
    > I nie ma nigdzie mowy w tej ustawie o jakichkolwiek wyjątkach.

    Dzięki za odzew.
    Śledzę te sprawy bardziej pod katem dostępu do informacji publicznej,
    niż obowiązku stosowania (bo tu zgadzam się, częściowo, ze
    zdroworozsądkowym priorytetem).
    Wokół normalizacji nie widać ładu prawnego i co najsmutniejsze, PKN nie
    wydaje się być takim ładem zainteresowany.

    --
    pozdrawiam
    Bogusław Jarzębski, Toruń