    From: "castrol" <c...@w...chello.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: PKP i "opłata dodatkowa" czyt. mandat
    Date: Sat, 20 Mar 2004 00:51:05 GMT

    Użytkownik "Piotr 'Gerard' Machej" <g...@a...eu.org> napisał w
    wiadomości news:c3emqh$t3k$1@inews.gazeta.pl...

    > Jakimi pociągami Ty jeździsz?

    Obecnie juz zadnymi

    > Jeśli w takiej sytuacji konduktor wyda Ci
    > zwykły bilet bez opłaty specjalnej (a tylko z dopłatą za wypisanie
    > w pociągu), to jest to tylko jego uprzejmość.

    Mozliwe, jakos nigdy nie spotkalem sie z sytuacja ze konduktor chcial mi
    wlepic za to kare

    Podróżny bez biletu
    > ma obowiązek zgłosić się do drużyny konduktorskiej w pierwszym
    > wagonie (jednostce) pociągu, i plakietki z taką informacją (wraz
    > z podaną podstawą prawną) wywieszone są we większości pociągów.

    Mozliwe ze sa, i trudno wymagac od pasazera aby ten z ciezkim bagazem latal
    po pociagu i szukal konduktora ktory nie siedzi ciagle w tym swoim
    przedziale, i nie wiadomo gdzie obecnie sie znajduje

    Poza tym rzadko kiedy spotkykalem sie z ta nalepka o ktorej wspominasz,
    pomijam juz fakt jej legalnosci.
    Na calym swiecie obowiazuje opisany przeze mnie ssytem ale tylko w polskich
    pociagach nalezy biegac i szukac "Pana i wladcy"

    > O ile pamiętam, to wyjątkiem są jedynie pociągi EC i IC, w których
    > rzeczywiście można zająć miejsce i oczekiwać na przyjście konduktora
    > lub osoby posiadającej miejscówkę na zajmowane przez nas miejsce
    > (wtedy trzeba się przesiąść).

    A ja pisze o pociagach:

    -pospiesznych
    -expresowych
    -IC
    -EC

    i wyjatkiem od tej reguly sa pociagi osobowe (kolejki) gdzie rzeczywiscie
    wypada na poczatek skladu i zakupic bilet

    > Pozdrawiam,
    > Gerard

    Pozdrawiam
    Jacek