    From: "neelix" <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.soc.polityka
    Subject: Re: PISuar proponuje: konfiskata majatkow
    Date: Tue, 3 Jan 2006 14:09:48 +0100

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    wiadomości news:dpdmup$6h6$1@inews.gazeta.pl...

    > no dobra, Arek mowi ze zarobil wielemilionów na swiadectwach udziałowych.
    > Zalozenie : na to zadnych kwitow nie trzeba, zadnych kwitow nie
    otrzymywal,
    > ale wzystko oczywiscie bylo legalnie zrobionie. Czlowiek posiada
    szczegolowa
    > wiedze
    > w tym temacie wiec moze powiedziec co i jak sie odbywalo.
    > 2 zalozenie : jest ustawa ktora pozwala zabierac majatki tym osobom ktore
    > nie potrfia udowodnic skad
    > one pochodzą
    >
    > Pytanie:
> [...]

    Podatki płaci każdy oprócz prostytutki i złodzieja, a przynajmniej powinien.
    Większość płaci nawet wielokrotnie. Mimo, że dostanie pensję 850 zł to już
    na starcie zabiorą podatek i potem przy każdej transakcji. Przyjdzie nawet
    zapłacić za to co jest już na końcu przewodu pokarmowego. Biednemu zawsze
    wiatr w oczy.
    Mam mały problem moralny, bo już wiem, że w świetle obowiązującego prawa
    było to podobno legalne. Niestety interes społeczny jest ważniejszy niż
    jednostki. Sprawy tego typu należy odgórnie wnikliwie badać, bo większość to
    legalne przekręty. Jeżeli ustawa pozwala zabierać majątki to nie jest
    obligatoryjna. Jest jeszcze problem wiarygodności zeznań i skali procederu.
    Myślę, że trzeba zacząć od samej góry, od luki prawnej i jej twórcy.
    Zakładając, że Arek jest na końcu łańcucha może jakaś abolicja ? Może
    podatek do zapłacenia ? W skrajnym przypadku konfiskata. Oczywiście wszystko
    ma sens jeśli Arek jest osobą publiczną, wiarygodną, gotową do współpracy, a
    nie zakamuflowanym w swoich pieleszach szarym Kowalskim, który trzyma kasę w
    skarpecie pod łóżkiem. Tego mógłby zdradzić tylko donos życzliwego. Wyobraź
    sobie mafiosa, który nie przepracował nawet godziny, a opływa w luksusy.
    Zasada brak kwitów=konfiskata jest tutaj uzasadniona.

    neelix