    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: PCC i nieznany stan przedmiotu umowy
    Date: Sat, 27 Oct 2007 11:00:02 +0200

    On Sat, 27 Oct 2007, Jasko Bartnik wrote:

    > Witam.
    >
    > Pytanie chyba bardziej na podatki.

    To dlaczego tam go nie ma? ;)

    > Hipotetyczna sytuacja: kupuje na
    > aukcji internetowej laptopa za wiecej niz 1000zl. Teoretycznie, mam 14
    > dni na uregulowanie podatku 2% od jego wartosci rynkowej. Jego
    > [laptopa] stanu nie znam a sfinalizowanie transakcji sie dluzy i
    > przekracza 14 dni. Jak prawidlowo odprowadzic podatek nie znajac
    > wartosci rynkowej?

    Moment.
    A to Ty znasz jakąś lepszą metodę na wyznaczenie "wartości rynkowej"
    lepszą niż aukcja publiczna na popularnym serwisie???
    No to w szoku jestem :O

    > A moze uznac, ze przedmiotem umowy sprzedazy jest
    > laptop o nieznanym stanie technicznym

    JEST.
    I jego wartość rynkowa to tyle, ile skłonni są dać klienci.
    Co najmniej dwu tyle dało (wygrywający dał więcej, a płaci "wg ceny
    drugiego w kolejce) i nie widzę podstaw do przyjęcia że może chodzić
    o INNĄ cenę!

    > i zanizyc w ten sposob jego wartosc rynkowa do kwoty wolnej od PCC?

    Osobiście "wycenę przez allegro" uważam jako skuteczną metodę
    ograniczenia potencjalnych zapędów US w stronę przeciwną.
    IMO jest oczywiste, że US również to tak potraktuje, również w przypadku
    przeciwnym, czyli takim jak piszesz :)
    "Jak to nie było tyle warte, to dlaczego zarówno Pan jak i osoba
    licytująca która najwyższą ceną przegrała licytację byliście tyle
    gotowi dać?"

    pzdr, Gotfryd