  • Data: 2002-09-11 20:51:42
    Temat: Re: PASZPORT - 30 dniowy termin
    Od: kam <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    AndY napisa_(a):

    > Mam prosbe ogromna.
    > Co moge zrobic w zaistaniles sytuacji oprocz tego ze "nic" :)

    Mniej więcej tyle, ale jeśli masz ochotę się pobawić to...

    > - Czy to prawda ze maja miesiac aby mi dac paszport ? (30 dni, 31 dni , czy
    > ile czasu ?)

    Wydanie paszportu jest normalnym postępowaniem administracyjnym
    regulowanym przez kodeks postępowania administracyjnego a więc:
    sprawa powinna być załatwiona bez zbędnej zwłoki ,
    najpóżniej w ciągu miesiąca (szczególnie skomplikowana 2 miesięcy - ale
    trudno za taką uznać wydanie paszportu) - art.35 kpa

    Jeśli nie zostanie załatwiona w tym terminie - organ musi Cię o tym
    zawiadomić i wyznaczyć nowy termin. (art.36) kpa

    > - Jesli po 30 dniach dalej go nie bedzie to gdzie i do kogo powininem zlozyc
    > skarge i co temu komus sie moze stac (bo to ze oni mi wtedy laskawie wydadza
    > paszport tydzien po czasie to mnie akurat juz nie obchodzi).

    Jeśli sprawa nie jest załatwiona - przysługuje Ci zażalenie do organu
    wyższego stopnia (w tym przypadku ministra spraw wewnętrznych i
    administracji (tzn. właściwy do spraw)), jeśli zostanie ono uznane
    wyznaczony zostanie nowy termin i teoretycznie nastąpi poszukiwanie
    winnych :) Niezałatwienie sprawy w tym dodatkowym terminie pozwala
    złożyć skargę do NSA. Ale pewnie w kórymś momencie całe to postępowanie
    zostałoby umorzone, bo przecież paszport by wydali zanim ktoś zająłby
    się sprawą.

    Innym rozwiązaniem jest po prostu złożenie skargi do ministra SWiA.
    "przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte
    wykonywanie zadań przez właściwe organy albo ich pracowników (..), a
    także przewlekłe i biurokratyczne załatwianie spraw" art.227 kpa
    Przynajmniej wymusisz jakąś reakcję (też w ciągu miesiąca - a jak nie,
    patrz wyżej), ktoś będzie musiał pisać jakieś wyjaśnienia itd.

    Tyle teorii, a praktyka... Ale może rzeczywiście warto się pobawić i nie
    rezygnować.
    Powodzenia. :)

    KG