    From: Roman Rumpel <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: P2P legalne?
    Date: Fri, 11 Apr 2008 12:28:33 +0200

    Johnson pisze:

    > No oczywiście że nie. Decyzje ramowe bo o tym piszesz, mogą stanowić
    > tylko o niektórych przestępstwach (to właśnie ten terroryzm i coś tam
    > jeszcze), a w sumie zasadniczo dotyczą raczej kwestii proceduralnych
    > (postępowanie karne),a nie kwestii materialno prawnych (prawa karne). To
    > jest wyjątek.

    Nie, nie pisze tylko o decyzjach ramowych. Mam na myśli różnorakie
    skutki rozporządzeń i dyrektyw. Pewne czyny są penalizowane, w
    odniesieniu do cywilno prawnych definicji. Zmiana definicji prawa
    cywilnego może pociągać za sobą zmianę zakresu penalizacji, jest sporo
    takich sytuacji

    > Na moim :) I chodzi mi raczej o zasady wykładni. o taki "pozytywizm".

    Szkoła wykładni literalnej? A gdzie celowosciowa?

    > SN ostatnim czasy sie "psuje".

    Ostatnimi czasy powiadasz? W wielu sprawach SN ma historycznie dość
    chwiejną linię orzeczniczą

    > Nie, przynajmniej ja jestem w stanie przewidzieć orzeczenie polskich sądów.

    No to zazdroszczę. Spałbym spokojniej przed publikacjami