  • Data: 2023-05-03 01:26:14
    Temat: Re: Oszustwo na kulsonariacie
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 02.05.2023 o 20:31, J.F pisze:

    > Ale zeby to bylo oszustwo, to bys musial udowodnic, ze założyciele tą
    > Kasą namawiali na płacenie składek mając juz wtedy zamiar zabrania
    > pieniedzy. Kasa chyba stara, więc nie założyciele, tylko jakis
    > niedawny zarząd.

    Z mojego doświadczenia wynika, że najczęściej takie sprawy zostają
    ujawnione, gdy się zmienia zarząd. Nowy zarząd robi bilans i się
    okazuje, że się to nie zgadza.

    > Ja tam myslę, że to przekroczenie uprawnień.
    > Zarząd/skarbnik/ksiegowa/kasjerka czy kto tam ma uprawnienia do
    > decyzji finansowcych, zadecydował, i dał sobie, biednemu :-P

    Wiem, że się czepiam "poprawności", ale przekroczenie uprawnień, to
    termin powiązany z urzędnikami. Kasa zapomogowa, to nie urząd.
    Najczęściej w ogóle trudno ustalić, co się stało z pieniędzmi, bo w tych
    kasach nie siedzą profesjonalni bankowcy, tylko osoby pracujące
    społecznie. Jeden ma pojęcie o papierach, a drugiemu się to tylko
    wydaje. Często brak kasy okazuje się po prostu błędem w dokumentacji.

    > A swoją drogą - jakby tam kasjerka czy inny niższy personel, troche
    > pofałszował i podsunąl do podpisu skarbnikowi, czy kto tam jest
    > wyższym personelem, jakies papiery uzasadniające, po czym zgarnął
    > pieniądze z tego wynikłe ... to jakie to przestępstwo?

    Ale tam często nie ma personelu, tylko kilku aktywistów. Widziałem już
    kasy, które księgowość prowadziły w zeszycie. Albo w EXCELu.

    --
    (~) Robert Tomasik