  • Data: 2023-05-03 12:01:39
    Temat: Re: Oszustwo na kulsonariacie
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 3 May 2023 01:56:57 +0200, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > Bywa, że służą do prania pieniędzy z oszustw. Spotkałem się z tym, że na
    > rachunki zrzutek wpływały pieniądze z oszustw w internecie. I teraz są
    > dylematy. Może fraudy robią osoby zainteresowane zrzutkami. Może Oszuści
    > celowo tak robią, by Policję wprowadzić w błąd. Może, jak kradną, to
    > robią sobie "zaplecze", że jak zostaną złapani, to powiedzą, ze ratowali
    > inne osoby.
    >
    > Jeśli Tobie na rachunek wpadnie milion złotych pochodzące z przestępstwa
    > i nie potrafisz się wytłumaczyć, no to masz problem.

    No jak mam problem - przeciez to nie ja przelewałem na moje konto?

    > Ale rodzice chorego
    > dziecka? Ogłosili zrzutkę i skąd mają wiedzieć, ze darczyńca ukradł tę
    > kasę? A tu Prokuratura blokuje rachunek i się robi "jazda".

    Całej fundacji? :-P

    Ale faktycznie - wlamac sie na konto ministra zdrowia, albo
    ministerstwa zdrowia, albo NFZ, i zrobic przelew na leczenie dziecka
    ... a puste konto niech sobie prokurator blokuje :-)

    > Jeśli zrzutka jest na dziecko, to beneficjentami bywają rodzice. Ale jak
    > to zbiórka na dorosłego, to beneficjentem często bywa on sam i pod
    > zrzutkę jest jego konto podpięte. Bywa, że kuracja się nie powiedzie i
    > właściciel rachunku umiera. Pieniądze trafiają do masy spadkowej.

    To chyba przed leczeniem umiera, bo kuracje z reguły opłaca sie z "z
    góry".

    > teraz mamy dylemat. Zmarła matka, a my dzieci mamy ścigać za oszustwo?
    > To dylemat podobny do tej matki dziecka, której zarzuty stawiano.

    Ale za jakie oszustwo? Co najwyzej mozecie im ostatnie "grosze" ze
    spadku zabrac.

    Mowisz, ze tego jest stosunkowo duzo?
    Tylu oszustów/naciągaczy, czy tylu hackerów-janosików?

    J.