  • Data: 2008-12-17 20:59:37
    Temat: Re: Oszustwo??
    Od: "Lapus" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Bank złożył zawiadomienie, więc Policja to musi prowadzić. W toku
    > postępowania, by Cię skazać za oszustwo, trzeba by było dowieść, że w
    > chwili pobierania tych środków z banku nie miałeś zamiaru albo możliwości
    > spłaty zadłużenia.

    Możliwości mogłem nie mieć bo straciłem prace. Jak mi bank wypowiedział umowe
    rachnyku to prosilem ich o rozlozenie na raty. Najpierw sie nie zgodzili, a
    pozniej po jakims czasie wyznaczyli rate 3500zl. Prosilem o zmniejszenie, z
    powodu braku pracy, ale sie nei zgodzili.

    > Ale to jest bardzo ciężkie. Przeważnie się to wykazuje w
    > ten sposób, ze ktoś wprowadził bank w błąd. Fałszywe dokumenty, fałszywe
    > oświadczenia.

    Zaswiadczenie o dochodach bylo prawdziwe, dodatkowo na kontro przelewano mi wyplate

    > W Twoim wypadku bank dawał Ci pieniądze bez pytania o
    > cokolwiek, więc nie wyobrażam sobie, jak mógłbyś ich oszukać.

    To bylo tak, ze ta karta byla obciazeniowa (czy jakos tak). Bank mi odnawial na
    niej limit (uzupelnial) co miesiac i moglem go wybierac. Karta splacala sie
    chyuba z rachunku ror, ale automatyzznie

    > To znaczy
    > oczywiście teoretycznie jest to możliwe, bo art. 286 kk jest bardzo
    > pojemny, ale w praktyce - o ile Twój opis jest rzetelny - nie do
    > udowodnienia. Spodziewam się odmowy wszczęcia postępowania lub jego
    > umorzenia z powodu braku znamion przestępstwa.

    Policjant mowil, ze to moze byc umorzenie, ale on musi sie z pania prokurator
    skontatkowac. PRzesylychiwany bylem jakies 3 tygodnie temu, do dzis jest cisza.

    > A przecież juz gołym okiem widać, że ich
    > zawiadomienie po przegranym procesie cywilnym ma na celu skłonienie Cię do
    > układów i dobrowolnej spłaty przedawnionego zobowiązania, którego bank w
    > inny sposób nie może dochodzić.

    Wygrlame proces cywilny - przedawnienie i wyslalem do banku wezwanie do zaplaty
    (za powodztwo przeciwegzekucyjne) oni mi zwrocili pieniadze i w tym samym dniu
    wyslali do prokuratury to pismo.
    Co grozi - w teorii wiem, bo przeczytalem kodeks karny - za takie cos? Jesli by
    sie okazalo ze Arek ma racej i mi udowodnia, ze to bylo oszustwo (ja uwazam
    inaczej)??