    From: Wiola <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Oświadczenie o dodatkowym ztrudnieniu
    Date: Sun, 27 Sep 2009 07:30:12 -0700 (PDT)

    On 25 Wrz, 17:11, "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:

    > Chodzi zapewne o to, że szkoła chce płacić niższe składki czy też jest to
    > kwestia ulgi podatkowej. Sorry, że piszę ogólnikowo, ale juz nie pamiętam
    > szczegółów, niemniej w wielu szkołach wystąpiło takie zjawisko.
    > IMO nie mają prawa żądać nie tylko takich oświadczeń.
    > A jak żądają to niech oni podają podstawę prawną.
    >
    > --
    > Jotte

    raczej chodzi o to, że szkołę obowiązuję ustawa z dnia 21 listopada
    2008 r. o pracownikach samorządowych(Dz.U.08.223.1458), której artykuł
    31 brzmi:

    "Art. 31. 1. Pracownik samorządowy zatrudniony na stanowisku
    urzędniczym, w tym kierowniczym
    stanowisku urzędniczym, jest obowiązany złożyć oświadczenie o
    prowadzeniu działalności gospodarczej.
    2. W przypadku prowadzenia działalności gospodarczej pracownik jest
    obowiązany określić jej
    charakter. Pracownik ten jest również obowiązany składać odrębne
    oświadczenia w przypadku zmiany
    charakteru prowadzonej działalności gospodarczej.
    3. Pracownik samorządowy, o którym mowa w ust. 1, jest obowiązany
    złożyć kierownikowi jednostki,
    w której jest zatrudniony, oświadczenie o prowadzeniu działalności
    gospodarczej, w terminie 30 dni od
    dnia podjęcia działalności gospodarczej lub zmiany jej charakteru.
    4. W przypadku niezłożenia w terminie oświadczenia o prowadzeniu
    działalności gospodarczej na
    pracownika samorządowego, o którym mowa w ust. 1, jest nakładana kara
    upomnienia albo nagany.
    Przepisy art. 109 § 2 i art. 110-113 Kodeksu pracy stosuje się
    odpowiednio.
    5. Podanie nieprawdy lub zatajenie prawdy w oświadczeniu o prowadzeniu
    działalności gospodarczej
    powoduje odpowiedzialność na podstawie art. 233 § 1 Kodeksu karnego."

    Dodam jeszcze, że nie wszystkie stanowiska pracy w szkole są
    stanowiskami urzędniczymi. Na pewno będą to wszyscy referenci,
    specjaliści, sekretarka, główny księgowy, ale już sekretarz szkoły i
    kierownik gospodarczy (co mnie nieodmiennie śmieszy) i wszystkie
    stanowiska pracownicze typu sprzątaczka, robotnik do pracy lekkiej,
    konserwator nie są stanowiskami urzędniczymi.