  • Data: 2005-11-14 16:55:11
    Temat: Re: Ostry dyżur
    Od: "Tiger" <c...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > A samopoczucie pacjenta ma akurat tutaj najmniej do rzeczy. Jest to
    > okoliczność subiektywna. Znam przypadki, gdy gość z odciętą kończyną
    > miał lepsze samopoczucie od osoby chorej na grypę. Przy czym grypa
    > natychmiastowej interwencji lekarza nie wymaga, za to amputacja tak.

    Powiklania chorob nie sa rzadkie i czesto sa bardzo grozne. Moga prowadzic
    nawet do smierci. W sytuacji, gdy jest goraczka powyzej 40 stopni, istnieje
    bezposrednie lub posrednie zagrozenie dla zycia pacjenta. Odmowa pomocy na
    pogotowiu w takiej sytuacji MSZ jest nie tylko nieetyczna... Dla
    potwierdzenia moge Ci powiedziec, ze w mlodych latach przezylem smierc
    kliniczna wlasnie przez goraczke 41 stopni - na szczescie wtedy nie poslali
    mnie do domu, tylko mimo dobrego samopoczucia w poludnie poprzedniego dnia
    od razu wyladowalem szpitalu... a nastepnego dnia rano bylby pogrzeb.
    Dlatego MSZ zadaniem lekarza nie jest odmawianie, tylko badanie i leczenie.

    Pozdrawiam,

    Tiger