    From: "Lookasik" <l...@o...wytnijto.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Orzeczenie TK ???
    Date: Sat, 22 May 2004 12:19:36 +0200

    Użytkownik "Konrad vel Legislator" <g...@N...e-wro.pl> napisał w
    wiadomości news:c8kurm$qnc$1@helios.nd.e-wro.pl...

    wiec

> [...]
    przecinkiem", to
    > po orzeczeniu TK moze zadac wznowienia postepowania, bo przepis ustawy
    > na podstawie ktorej zostal skazany zostal zmieniony w sposob niezgodny
    > z Konstytucja.
    >
    > Dla mnie tresc art. 540 par. 2 KPK jest jednoznaczna:
    > " Postępowanie wznawia się na korzyść oskarżonego, jeżeli w wyniku
    orzeczenia
    > Trybunału Konstytucyjnego stracił moc lub uległ zmianie przepis prawny
    będący
    > podstawą skazania lub warunkowego umorzenia."

    to jest jasne ale wyrokowanie jest dopiero teraz wiec trzeba okreslic, ktore
    stany prawne sa korzystniejsze dla sprawcy. wiadomo mozna przyjac posrednia
    po orzeczeniu TK i przed usawa nowelizujaca /wprowadzajaca przecinek/ ale
    jak przyjac stan prawny po obwieszczeniu a do orzeczenia TK... o to mi
    chodzilo... moim zdaniem stan prawny po obwieszczeniu nalezy rownieez uznac,
    ze przecinka nie bylo a orzeczenie TK jako deklaratoryjne