  • Data: 2004-05-21 13:07:44
    Temat: Re: Orzeczenie TK ???
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@N...e-wro.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > wszytsko ok.. ale w takim razie jak przyjac powyzsza sytuacje
    >
    > art. 156§1 p 2
    > 1.w momencie wydania KK przecinka nie ma
    >
    > 2.pozniej obwieszczeniem zostaje przecinek wprowadzony
    >
    > 3.wyrok TK likwiduje przecinek
    >
    > 4.ustawa wprowadza przecinek
    >
    > i teraz pytanie:
    > w czasie od obwieszczenia do wyroku TK nalezy uznac, ze przecinek byl czy
    > nie/chodzi mi o rozpatrzenie tej sytuacji w swietle 4§1 kk/??? pozostale
    > okresy sa jasne
    >
    > z jednej strony biorac pod uwage art 190 konstytucji nalezaloby uznac, ze
> [...]

    Wedlug mnie jezeli ktos zostal skazany na podstawie "ustawy z przecinkiem", to
    po orzeczeniu TK moze zadac wznowienia postepowania, bo przepis ustawy
    na podstawie ktorej zostal skazany zostal zmieniony w sposob niezgodny
    z Konstytucja.

    Dla mnie tresc art. 540 par. 2 KPK jest jednoznaczna:
    " Postępowanie wznawia się na korzyść oskarżonego, jeżeli w wyniku orzeczenia
    Trybunału Konstytucyjnego stracił moc lub uległ zmianie przepis prawny będący
    podstawą skazania lub warunkowego umorzenia."

    Konrad