    From: "Mateo" <n...@p...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Oprogramowanie freeware / shareware
    Date: Mon, 3 Mar 2003 23:59:58 +0100

    Użytkownik "MartaW" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:b40j3o$8su$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > "Mateo" <n...@p...wp.pl> napisal w

    > To co, w ramach odwetu na Nauru, my będziemy dalej kraść, a nsszym
    > specjalnym przedstawicielem w tej krucjacie niech będzie atarimasta?

    Nie rozumiem skad taki wniosek. Z tego co napisalem nie wynika, ze
    atamariscie wolno nie respektowac zapisow w licencji. Chyba nie ma w polskim
    prawie przepisu mowiacego, ze autorowi nie wolno zastrzec, ze jego program
    nie moze znalezc sie na platnej kompilacji? Skoro tak, to zapis w licencji
    jest wiazacy, bo nie jest niezgodny .z polskim prawem.
    Moja intencja bylo tylko zwrocenie uwagi, ze nie istnieje cos takiego jak
    prawo globalne, ktore by obowiazywalo wszystkich ludzi na Ziemi. W zwiazku z
    tym autor nie ma globalnego prawa do decydowania o swoim dziele (co
    sugerowal Kaizen), a mieszkancy krajow, ktore rzadza sie wlasnymi prawami,
    nie musza respektowac licencji na oprogramowanie. Nie groza im bowiem zadne
    sankcje. Sankcje moga grozic jedynie panstwom (w celu naklonienia ich do
    zmian w prawie), ale nie ich konkretnym obywatelom.

    pzdr
    Mateo