  • Data: 2003-03-03 23:37:26
    Temat: Re: Oprogramowanie freeware / shareware
    Od: Kaizen <x...@c...sz> szukaj wiadomości tego autora

    Pięknego dnia Tue, 4 Mar 2003 00:14:51 +0100, "Mateo"
    <n...@p...wp.pl> zakodował:

    >Jest wiele innych panstw poza Nauru :) Dlaczego fakt, ze nie mozesz zawrzec
    >umowy z mieszkancem Nauru mialby uczynic pisanie programow czynnoscia
    >pozbawiona sensu?

    Przeczytaj pierwszy post i post Marcina, który twierdzi, że "WSZYSTKIE
    umowy, licencje itp musza byc zgodne z polskim prawem"
    Ja tylko odwróciłem sytuację. Skoro postanowienia licencji
    amerykańskiego programu nie są wiążące w Polsce, to dlaczego niby ktoś
    ma pisać programy, skoro zawsze znajdzie sie kraj, gdzie będzie
    dozwolone robienie z nim wszystkiego - np. zmiana licencji i
    rozprowadzanie windowsa jako freeware na cały świat.
    Zwyczajnie nie jestem w stanie zgodzić się ze stwierdzeniem Marcina,
    że licencja musi być zgodna z przepisami kraju, w którym soft jest
    instalowany, żeby była ważna. Bo jeżeli jednak Marcin ma rację to
    sytuacja jest niewesoła i w skrajnym przypadku wszyscy mogą legalnie
    okradać programistę czy autora innego, licencjonowanego dzieła.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775