    From: Tristan <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Oprogramowanie GNU/GPL
    Date: Tue, 15 Jul 2008 00:32:54 +0200

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 14 lipiec 2008 22:10
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0807142155440.3032@quad>):

    > ...odrębny, co akcentuję.

    Tak, podobnie jak np. moja aplikacja korzystająca z MySQLa.
    Wg Twojej interpretacji mogę napisać GPLowy łącznik pomiędzy libami MySQLa a
    moją komercyjną aplikacją.

    > Popełniasz istotny błąd, IMO.
    > Nie można w ten sposób "dodać każdego kodu"!

    No dobrze, większość.

    > Nie może tego dokonać *autor* wtyczki, samo "dodanie" musi być wykonane
    > przez licencjobiorcę programu "głównego"!

    Tzn? W sensie, że ta wtyczka jest osobna, a nie autor tylko użytkownik ją
    wgrywa? No wiesz, to

    a) w opisywanym wątku gość sprzedaje na Alledrogo wersję już zintegrowaną

    b) niekoszerne rozwiązania byłyby rozpowszechniane jako łatki do
    samodzielnego montażu i obchodziło by się GPLa.

    > Chcąc skorzystać z przepisu o którym myślę:
    >
    > http://pl.wikisource.org/wiki/Prawo_autorskie_(ustaw
    a)
    > +++
    > 2. Nie wymaga zezwolenia uprawnionego:
    > 3) zwielokrotnianie kodu lub tłumaczenie jego formy w rozumieniu art. 74
    > ust. 4 pkt 1 i 2, jeżeli jest to niezbędne do uzyskania informacji
    > koniecznych do osišgnięcia współdziałania niezależnie stworzonego programu
    > komputerowego z innymi programami komputerowymi, o ile zostanš spełnione
    > następujšcewarunki:
    >
    > a) czynnoœci te dokonywane sš przez licencjobiorcę lub innš osobę
    > uprawnionš do korzystania z egzemplarza programu komputerowego [...]
    > [...]

    Tak _niezależnie_ stworzonego programu. Czy kawałek kodu integrujący się z
    joomlą jest niezależnie stworzonym programem?

    > Z tego samego powodu możesz wydać "zamknięty" kod, zawierający
    > Nie da się zrobić tak: "możesz kupić nasz system operacyjny za 10$$,
    > ale nie wolno na nim Ci postawić FireFoxa" :>

    A szkoda :-P FF powinien być zakazany :D

    --
    Tristan