  • Data: 2003-02-25 12:27:30
    Temat: Re: Opodatkowanie sprzedazy nieruchomosci gruntowej
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 25 Feb 2003, le Roi wrote:
    [...]
    >+ Interpretuje ten przepis w ten sposob - sprzedaz budynku nie moze nastapic
    >+ jezeli budynek nie jest nieruchomoscia; :-) wtedy, gdy jest nieruchomoscia
    >+ rzeczywiscie 2a wchodzi w gre i przy sprzedazy odliczamy wartosc gruntu;
    >+
    >+ a gdy stoi domek na nieruchomosci pana X, i pan X jest wlascicielem
    >+ nieruchomosci gruntowej, to NIE MOZE SPRZEDAC BUDYNKU; o sprzedazy mowi
    >+ prawo cywilne; wiec budynek nie jest przedmiotem obrotu; pan X moze sprzedac
    >+ nieruchomosc gruntowa;

    Rozumiem co chesz powiedzieć :)
    Ale ustawa o VAT *wymaga* od ciebie, żebyś *osobno* wycenił
    części składowe i każdą inaczej opodatkował: gruntu nie dotyczy
    (co pośrednio skutkuje "wejściem" PCC) zaś dla budynku nakazuje
    przyjąć cechy "towaru VAT".
    [...]
    >+ reasumujac, jak mozna opodatkowac VAT sprzedaz budynku, ktora to sprzedaz
    >+ nie moze nastapic z uwagi na przepisy prawa cywilnego?

    Nie, nie - sam zeznałeś że przepisy na ogół tylko wymagają sprzedaży
    gruntu *i* związanych budynków jako całości, a nie że zabraniają :)
    Może dziwnym jest traktowanie jednego "cywilnego" przedmiotu sprzedaży
    jako kilku "podatkowych", oddzielnych przedmiotów - ale nic nie
    poradzimy, pisałem że to inna matematyka :[

    pzdr, Gotfryd