eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoOpłaty likwidacyjne w AEGON i im podobnych - przez pierwsze 2 lata zabierają 99% wpłaconych pieniędzy... › Re: Opłaty likwidacyjne w AEGON i im podobnych - przez pierwsze 2 lata zabierają 99% wpłaconych pieniędzy...
    From: BK <b...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Opłaty likwidacyjne w AEGON i im podobnych - przez pierwsze 2 lata
    zabierają 99% wpłaconych pieniędzy...
    Date: Thu, 17 Feb 2011 00:46:49 -0800 (PST)

    On 17 Lut, 00:09, mvoicem <m...@g...com> wrote:

    > Moim skromnym zdaniem, prowizja 50% jest sprzeczny z zasadami współżycia
    > społecznego (art 5. KC). Prowizja 99% tym bardziej. Pytanie tylko , czy
    > a) sąd podzieli twoje i moje zdanie, b) czy KC ma tutaj zastosowanie.
    > Tak czy inaczej - dla 6kpln poszedłbym do sądu.
    >
    > Warto by też się zapytać UOKiK co o tym sądzą, przejrzeć rejestr klauzul
    > niedozwolonych itd... Oczywiście, jeżeli podpisałeś umowę jako ty-żuczek
    > a nie jako ty-przedsiębiorca.
    >
    > p. m.

    Pytanie podstawowe jest takie - a jak to wyglada od ich strony? Bo
    jesli jest tak, ze zawieram z kims umowe dlugoterminowa np. na minimum
    10 lat to zapewne zawieram jakies podobne umowy na pokrycie tej
    pierwszej. Jak dostaje od klientow srodki do zainwestowania na minimum
    10 lat to moge je sam zapakowac na np. 10 lat i tez moge nie miec
    mozliwosci wycofania sie bez straty.

    Trudno tak kategorycznie coś z góry oceniać, ale warto pamiętać, że
    jak się zawiera umowę na dlugie terminy to ma to swoje konsekwencje.
    Nie mozna miec pozniej pretensji, ze gnoje i zlodzieje. Taka umowe sie
    podpisalo i juz. Przeciez z drugiej strony tez ktos na te srodki w tym
    okresie liczl - i podejmowal jakies dzialania biznesowe z tym
    zaiwazane.