  • Data: 2008-08-01 08:09:50
    Temat: Re: Opłata za odbiór w siedzibie sklepu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 31 Jul 2008, zly wrote:

    > to moze kasjerki w tesco tez sobie zaczna doliczac za obsluzenie klientow?

    To już jest doliczone. Jakoś, czyli dla większości klientów drogo.
    Bynajmniej nie jestem zachwycony koniecznością kupowania kota w worku,
    ale zdaję sobie sprawę, że jak ma być TANIO to NIE MOŻE być tak, że
    koszt wydania jest... "nigdzie" i nie można go ODRĘBNIE doliczać do
    ceny.
    Oczywiście ustawa o cenach tego zabrania, tylko konieczność "upchnięcia"
    tego kosztu w cenie metodą "ma się rozejść po kościach" powoduje większe
    podniesienie tej ceny - bo trzeba wziąć zapas na pewną ilość sytuacji
    ekstremalnych, w rodzaju przysłowiowego "to nakap pan tu kanister
    benzyny" ;) - jakoś mało kto chce kojarzyć fakt istnienia takich regulacji
    prawnych z powszechnym zdumieniem ze 'w hAmeryce wszystko jest tańsze'.
    I praktykami(nieraz naduzywanymi, bo to prawda!) doliczania tam różnych
    dziwnych składników do ceny :P
    IMO regulacje dotyczące cen są ekyhm... nadmierne.
    Formalnie sprzedawca musiałby np. określać cenę wszystkiego "plus koszt
    wydania", a następnie udzielać opustu w wysokości kosztu wydania dla
    ilości pozycji minus jeden. Ciekawe co ma zrobić jak sprzedaje np. na
    kilogramy? :> (oprócz kategorecznego stwierdzenia, że towar jest
    konfekcjonowany w ilości 'kilogram' i mniej się nie da oczywiście).

    pzdr, Gotfryd