    From: "Justyna Vicky S." <v...@t...poczta.bez.gazeta.tego.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Opinia nauczyciela o rodzicach
    Date: Wed, 6 Jun 2012 11:28:52 +0200

    Użytkownik "Tomaszek" <t...@f...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:jqn5pa$4ra$1@node1.news.atman.pl...

    > Z tego co widzisz tu po odpowiedziach to nie jest to prawnie zakazane. Ale
    > z ciekawości zapytam: jeśliby było to co chciałabyś zrobić?

    W zasadzie to dla mojej informacji. Bo czuję, że nijak tej informacji nie da
    się wykorzystać w sprawie w którą jestem zaangażowana.
    Aczkolwiek gdyby ta informacja mogła jakoś pomóc by ten nauczyciel nie
    wrócił do tej klasy na pewno byłaby wykorzystana.
    To jest jeden z elementów sprawy związanej z chęcią/próbą zmiany
    nauczyciela. Nie dlatego, że odszedł początkiem 2 klasy podstawówki na
    roczny urlop, lecz dlatego, że podczas jego nieobecności zauważono znaczną
    pozytywną poprawę zachowania dzieci, rezultaty w sferze edukacyjnej itd.
    Ponadto w klasie 1 przy starym nauczycielu docierały do nas sygnały, które
    dały nam podstawę do zmiany nauczyciela. Aczkolwiek kiedy dowiedzieliśmy
    się, że będzie roczna przerwa to sprawę odpuściliśmy, mówiąc sobie, że mamy
    co chcieliśmy (nowego nauczyciela) bez rozmów z dyrektorem.
    Uważamy, że powrót nauczyciela nie zapewni dzieciom ciągłości pracy
    dydaktyczno-wychowawczej z uwagi na fakt, iż nowa nauczycielka prowadziła
    dzieci w całkowicie odmienny sposób. Przy czym rok przerwy jest zbyt długim
    odstępem czasu dla dzieci, żeby można było mówić o jakiejkolwiek ciągłości.
    Postanowiliśmy nie dopuścić by miały miejsce sytuacje, które były w klasie
    1. A są to sytuacje, na które jeży się włos na głowie.
    Może to co napisałam wyżej rozjaśni także moje poprzednie pytanie o
    nagrywanie rozmowy z dyrektorem.

    > Temat nadaje się jeszcze na pl.sci.psychologia, ale tam dostaniesz
    > analizę, dlaczego ta pani tak się zachowuje.

    Nie wiem czy na to jestem gotowa. Zwłaszcza, po tym co wiem nt tego
    nauczyciela. Nie spodziewam się pozytywnej analizy.
    Pani miała swoje standardowe zachowanie: wszystkie dzieci odsyłała z
    problemem do pedagoga i psychologa, a następnie nie realizowała zaleceń
    pedagogiczno-psychologicznych jakie przynosili jej rodzice od prywatnych
    specjalistów
    .
    > Moim zdaniem kobieta, która się tak zachowuje po prostu dobrze poznała już
    > ludzi i wie, że czego się może po nich spodziewać. Chciała pomóc nowej
    > koleżance na zastępstwie, co dobrze świadczy o jej kwalifikacjach
    > moralnych i etycznych.

    Może jest w tym sporo racji. Natomiast sposób przekazania tych informacji i
    ich zawartość wzbudził oburzenie rodziców.

    > Ale to już temat na inną grupę, jak założysz wątek na pl.sci.psychologia
    > to chętnie tam porozmawiam na ten temat.

    Produktywność tej grupy mnie przeraża ;)
    Pomyślę, czy pociągnąć ten temat dalej. Bo sprawa nie jest prosta i ma
    naprawdę bardzo wiele aspektów.

    Justyna Vicky S.