  • Data: 2010-12-04 13:48:55
    Temat: Re: Opieka nad dzieckiem, a kilka prac?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 4 Dec 2010, spp wrote:

    <regulamin>
    > Podkreślam - w czasie kontroli, nie tydzień później.*
    > Stworzono jednak całą procedurę która łagodzi konsekwencje nieprzestrzegania
    > regulaminu.

    Ano. I nie widzę w tym nic zdrożnego.
    Dopóty owa procedura nie powoduje strat przewoźnika (pokrywa koszty
    dochodzenia) IMO wszystko jest OK[1].

    > No właśnie - a co to jest 'bilet kredytowy'?
    > Przecież to normalny bilet powiększony o opłatę jak za przejazd bez biletu.
    > ;)

    Po prawdzie niekoniecznie, źle to określiłem, np. na kolei kredytowy
    różni się od "opłaty specjalnej" tym, że *najpierw* ("niezwłocznie")
    zgłasza się konduktorowi rozpoczęcie przejazdu bez biletu i bez
    pieniędzy na bilet!

    > * - tak to działa w np. Berlinie.
    [...]
    > Domagam się podobnych, jasnych i prostych zapisów w naszym prawie. :)

    1. Nie jest dla mnie oczywiste że "w prawie", nie chce mi się sprawdzać
    czy wg polskiego prawa przewoźnik MUSI stosować powszechną w .pl
    procedurę

    2. Dyskusja na ten temat wykracza poza pierwotny zakres dyskusji
    o "zaświadczeniach", i to mocno, bo Ty domagasz się opłaty
    karnej za "zapomnienie dowodu", a nie "brak zapłaty i złożenie
    fałszywego lub nie dającego się udowodnić oświadczenia"!
    To jest ZUPEŁNIE INNA kategoria czynów.

    Per analogiam ;) - Ty domagasz się, żeby pracownik który złoży
    wniosek o dni "na dziecko", zapominając dołączyć zaświadczenie
    wydane małżonkowi, podlegał karze porządkowej plus przepadek
    tych dni wolnych.

    Przecież NIE O TO CHODZI w prawie, żeby tworzyć samoistne "byty
    karalne", lecz aby prawo skutecznie regulowało wykonywanie
    lub niewykonywanie (odpowiednio: "zobowiązanych" oraz zabronionych)
    czynów!
    Słuszne jest karanie za bezmyślny wjazd na skrzyżowanie, jeśli
    *mógł* powodować zagrożenie (nawet jeśli nie spowodował), ale
    niesłuszne jest ukaranie za przejechanie czerwonego światła,
    jeśli *nie mogło* to spowodować zagrożenia.

    Ale w .pl ustawodawcy się w głowie nie mieści że pieszy mógłby
    przechodzić na czerwonym (na zasadzie "obowiązku nieutrudniania
    ruchu i ustąpienia wszystkim"), zaś Ty dodatkowo podburzasz do
    karania za brak "papierka".

    Dramat.
    (nie wiem czy bardziej komedia czy tragedia)

    [1] jak chodzi o moje zastrzeżenia co do regulacji prawnych, to
    należy do nich np. ograniczenie opłaty dodatkowej do wysokości
    określonej wielokrotnością najtańszego biletu.
    Uniemożliwia to w praktyce wprowadzenie naprawdę tanich biletów
    krótkookresowych (np. na 5 czy 10 minut).

    pzdr, Gotfryd