  • Data: 2010-11-30 21:02:49
    Temat: Re: Opieka nad dzieckiem.
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Krzysztof" <k...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:id3odq$cf1$1@news.onet.pl...

    > Faktycznie. I powiem szczerze, że lekko zgłupiałem, bo nie dalej, jak 3
    > miesiące temu wertowałem przepisy w poszukiwaniu szczegółów urlopów
    > ojcowskich i wszędzie natykałem się jedynie na informację o 7 dniach.
    > Nawet w samym ZUSie mi to powiedzieli.

    Już wiem, gdzie źle rozumujemy.
    Urlop ojcowski to co innego niż urlop dla pracownika-ojca wychowującego
    dziecko.
    W pierwszym przypadku jest 7 dni, w drugim 14.
    Pierwszy przypadek jest wtedy, gdy niezależnie od urlopu macierzyńskiego
    matki, ojciec może wziąć w tym samym czasie 7 dni urlopu ojcowskiego.
    Z kolei 14 urlopu dla pracownika-ojca wychowującego dziecko jest wtedy, gdy
    mają miejsce takie okoliczoności:
    ?po wykorzystaniu przez pracownicę po porodzie co najmniej 14 tygodni
    urlopu macierzyńskiego (art. 180 § 5 k.p.),
    ?po wykorzystaniu przez pracownicę po porodzie urlopu macierzyńskiego w
    wymiarze 8 tygodni, jeżeli pracownica uprawniona do urlopu wymaga opieki
    szpitalnej ze względu na stan zdrowia uniemożliwiający jej sprawowanie
    osobistej opieki nad dzieckiem (art. 180 § 61. k.p.),
    ?w razie zgonu pracownicy w czasie urlopu macierzyńskiego (art. 180 § 7
    k.p.).

    Czyli w Twoim przypadku będzie to jednak tak, jak pisałem w swoim pierwszym
    poście.
    Całość tutaj:
    http://hrstandard.pl/2010/01/06/zmiana-przepisow-url
    op-ojcowski-i-dodatkowy-urlop-macierzynski/
    Mniej więcej w 2/3 tekstu.

    K.