eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoOpakowanie towaru - adres producenta?Re: Opakowanie towaru - adres producenta?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!newsfeed.pionier.net
    .pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!n
    ews.tpi.pl!not-for-mail
    From: "Piotr" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Opakowanie towaru - adres producenta?
    Date: Fri, 30 Jun 2006 00:57:51 +0200
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 49
    Message-ID: <e81ls2$d8a$1@nemesis.news.tpi.pl>
    References: <e80r8c$s3t$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: acrk147.neoplus.adsl.tpnet.pl
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1151621827 13578 83.11.12.147 (29 Jun 2006 22:57:07 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 29 Jun 2006 22:57:07 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1506
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1506
    X-Antivirus: avast! (VPS 0626-3, 2006-06-29), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:397980
    [ ukryj nagłówki ]

    > Kupilem odziez, ktora wg mojej opinii okazala sie wybrakowana. Wg dostawcy
    > towar jest pelnowartosciowy i dlatego odmowil reklamacji. Poniewaz wada
    jest
    > dosc oczywista (nadruk pokruszyl sie po 1-szym praniu), chcialem napisac w
    > tej sprawie do producenta. Niestety na opakowaniu brak adresu, telefonu,
    > e-maila - nie ma nic. Z ciekawosci zapytam, czy jest to zgodne z prawem? I
    > czy sprzedawca moze nie byc stroną - tzn. kazal mi poczekac kilka dni na
    > opinie dostawcy? Przy zakupie oczywiscie otrzymalem paragon, a przy
    > reklamacji nawet jakies uzasadnienie pisemne - niestety anonimowe.

    Stronami umowy jestescie ty i sklep. O ile nie zostala dolaczona karta
    gwarancyjna do produktu, producent nie ma wobec Ciebie zadnych zobowiazan
    (pomijajac moze jakies wyszukane kwestie typu produkt niebezpieczny, ale tu
    mam pojecie zerowe). Oczywiscie mozna zadzwonic do producenta i sprobowac
    wplynac mu na honor. Jednak niezgodnosc towaru z umowa powinienes zglaszac w
    sklepie (przy czym jest domniemanie, ze produkt powinien posiada wszystkie
    ceny, ktore posiadaja produkty z tej rodziny, np. nadruk nie jest
    umieszczany po to, by schodzil, ale by zdobil koszulke). Polecam poszukac
    przepisow o tzw. odpowiedzialnosci sprzedawcy (sklepu) - jesli mnie pamiec
    nie myli ustawa z 2002 roku (chyba czerwiec, albo lipiec) o szczegolnych
    warunkach (albo zasadach juz nie pamietam) sprzedazy konsumenckiej oraz o
    zmianie kodeksu cywilnego (nazwe pisze z pamieci).

    Natomiast sprzedawca nie ma obowiazku rozpatrzyc reklamacji od razu, a jej
    uzasadnienie moze byc w zasadzie dowolne - moze to byc opinia samego sklepu,
    moze byc opinia rzeczoznawcy, moze byc opinia producenta (w dwoch ostatnich
    przypadkach oczywiscie sklep musi sie zgadzac z ta opinia). Jesli nie
    zgadzasz sie ze sposobem w jaki reklamacja zostala rozpatrzona (badz jest
    rozpatrywana) pozostaja nastepujace mozliwosci:

    - zwrocenie sie do Panstwowej Inspekcji Handlowej z prosba o porade prawna,
    kontrole lub mediacje,
    - zwrocenie sie do powiatowego rzecznika konsumentow (dziala przy kazdym
    urzedzie miejskim) z prosba o porade prawna lub ewentualnie mediacje,
    - zwrocenie sie do Federacji Konsumentow (jak wyzej),
    - pozew do sadu konsumenckiego (obie strony musza sie zgodzic, w praktyce
    czesto sklep odmawia),
    - pozew do sadu powszechnego.

    Mam nadzieje, ze nic nie pomerdalem, bo pora pozna. ;)




    ---------------------------------------------------

    http://www.pbase.com/piotrstankiewicz


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1