eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoOpakowanie towaru - adres producenta?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 7

  • 1. Data: 2006-06-29 15:22:42
    Temat: Opakowanie towaru - adres producenta?
    Od: "ATZ Rzeszow" <atz_rzeszow_SPAMIK@PRECZ_gazeta.pl>

    Witam

    Kupilem odziez, ktora wg mojej opinii okazala sie wybrakowana. Wg dostawcy
    towar jest pelnowartosciowy i dlatego odmowil reklamacji. Poniewaz wada jest
    dosc oczywista (nadruk pokruszyl sie po 1-szym praniu), chcialem napisac w
    tej sprawie do producenta. Niestety na opakowaniu brak adresu, telefonu,
    e-maila - nie ma nic. Z ciekawosci zapytam, czy jest to zgodne z prawem? I
    czy sprzedawca moze nie byc stroną - tzn. kazal mi poczekac kilka dni na
    opinie dostawcy? Przy zakupie oczywiscie otrzymalem paragon, a przy
    reklamacji nawet jakies uzasadnienie pisemne - niestety anonimowe.

    --
    Pozdrawiam
    Z.


  • 2. Data: 2006-06-29 16:12:11
    Temat: Re: Opakowanie towaru - adres producenta?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    ATZ Rzeszow [###atz_rzeszow_SPAMIK@PRECZ_gazeta.pl.###] napisał:


    Wpisz nazwę producenta z metki do Google. Przeważnie pomaga.


  • 3. Data: 2006-06-29 22:24:19
    Temat: Re: Opakowanie towaru - adres producenta?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 29.06.2006 ATZ Rzeszow <atz_rzeszow_SPAMIK@PRECZ_gazeta.pl> napisał/a:
    > Kupilem odziez, ktora wg mojej opinii okazala sie wybrakowana. Wg dostawcy
    > towar jest pelnowartosciowy i dlatego odmowil reklamacji. Poniewaz wada jest
    > dosc oczywista (nadruk pokruszyl sie po 1-szym praniu), chcialem napisac w
    > tej sprawie do producenta. Niestety na opakowaniu brak adresu, telefonu,
    > e-maila - nie ma nic. Z ciekawosci zapytam, czy jest to zgodne z prawem? I
    > czy sprzedawca moze nie byc stroną - tzn. kazal mi poczekac kilka dni na
    > opinie dostawcy? Przy zakupie oczywiscie otrzymalem paragon, a przy
    > reklamacji nawet jakies uzasadnienie pisemne - niestety anonimowe.

    Zależy z tytułu czego reklamowałeś: jeśli z tyt. gwarancji, to
    sprzedawca nie jest stroną, jeśli z tyt. niezgodności z umową, jak
    najbardziej jest.
    Moim zdaniem więcej wskórasz kontaktując się z Federacją Konsumentów, niż
    prbując dotrzeć do producenta.

    --
    Marcin


  • 4. Data: 2006-06-29 22:57:51
    Temat: Re: Opakowanie towaru - adres producenta?
    Od: "Piotr" <p...@w...pl>

    > Kupilem odziez, ktora wg mojej opinii okazala sie wybrakowana. Wg dostawcy
    > towar jest pelnowartosciowy i dlatego odmowil reklamacji. Poniewaz wada
    jest
    > dosc oczywista (nadruk pokruszyl sie po 1-szym praniu), chcialem napisac w
    > tej sprawie do producenta. Niestety na opakowaniu brak adresu, telefonu,
    > e-maila - nie ma nic. Z ciekawosci zapytam, czy jest to zgodne z prawem? I
    > czy sprzedawca moze nie byc stroną - tzn. kazal mi poczekac kilka dni na
    > opinie dostawcy? Przy zakupie oczywiscie otrzymalem paragon, a przy
    > reklamacji nawet jakies uzasadnienie pisemne - niestety anonimowe.

    Stronami umowy jestescie ty i sklep. O ile nie zostala dolaczona karta
    gwarancyjna do produktu, producent nie ma wobec Ciebie zadnych zobowiazan
    (pomijajac moze jakies wyszukane kwestie typu produkt niebezpieczny, ale tu
    mam pojecie zerowe). Oczywiscie mozna zadzwonic do producenta i sprobowac
    wplynac mu na honor. Jednak niezgodnosc towaru z umowa powinienes zglaszac w
    sklepie (przy czym jest domniemanie, ze produkt powinien posiada wszystkie
    ceny, ktore posiadaja produkty z tej rodziny, np. nadruk nie jest
    umieszczany po to, by schodzil, ale by zdobil koszulke). Polecam poszukac
    przepisow o tzw. odpowiedzialnosci sprzedawcy (sklepu) - jesli mnie pamiec
    nie myli ustawa z 2002 roku (chyba czerwiec, albo lipiec) o szczegolnych
    warunkach (albo zasadach juz nie pamietam) sprzedazy konsumenckiej oraz o
    zmianie kodeksu cywilnego (nazwe pisze z pamieci).

    Natomiast sprzedawca nie ma obowiazku rozpatrzyc reklamacji od razu, a jej
    uzasadnienie moze byc w zasadzie dowolne - moze to byc opinia samego sklepu,
    moze byc opinia rzeczoznawcy, moze byc opinia producenta (w dwoch ostatnich
    przypadkach oczywiscie sklep musi sie zgadzac z ta opinia). Jesli nie
    zgadzasz sie ze sposobem w jaki reklamacja zostala rozpatrzona (badz jest
    rozpatrywana) pozostaja nastepujace mozliwosci:

    - zwrocenie sie do Panstwowej Inspekcji Handlowej z prosba o porade prawna,
    kontrole lub mediacje,
    - zwrocenie sie do powiatowego rzecznika konsumentow (dziala przy kazdym
    urzedzie miejskim) z prosba o porade prawna lub ewentualnie mediacje,
    - zwrocenie sie do Federacji Konsumentow (jak wyzej),
    - pozew do sadu konsumenckiego (obie strony musza sie zgodzic, w praktyce
    czesto sklep odmawia),
    - pozew do sadu powszechnego.

    Mam nadzieje, ze nic nie pomerdalem, bo pora pozna. ;)




    ---------------------------------------------------

    http://www.pbase.com/piotrstankiewicz



  • 5. Data: 2006-06-29 23:11:56
    Temat: Re: Opakowanie towaru - adres producenta?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 29.06.2006 Piotr <p...@w...pl> napisał/a:
    > Natomiast sprzedawca nie ma obowiazku rozpatrzyc reklamacji od razu, a jej
    > uzasadnienie moze byc w zasadzie dowolne - moze to byc opinia samego sklepu,
    > moze byc opinia rzeczoznawcy, moze byc opinia producenta (w dwoch ostatnich
    > przypadkach oczywiscie sklep musi sie zgadzac z ta opinia). Jesli nie

    Niby dlaczego musi się z nią zgodzić?

    --
    Marcin


  • 6. Data: 2006-06-30 12:39:05
    Temat: Re: Opakowanie towaru - adres producenta?
    Od: "Piotr" <p...@w...pl>

    > > Natomiast sprzedawca nie ma obowiazku rozpatrzyc reklamacji od razu, a
    jej
    > > uzasadnienie moze byc w zasadzie dowolne - moze to byc opinia samego
    sklepu,
    > > moze byc opinia rzeczoznawcy, moze byc opinia producenta (w dwoch
    ostatnich
    > > przypadkach oczywiscie sklep musi sie zgadzac z ta opinia). Jesli nie
    >
    > Niby dlaczego musi się z nią zgodzić?

    Moze napisalem niezbyt jasno. Czesto sklep przedstawia klientowi opinie
    producenta mowiac, ze ten reklamacje odrzucil. Tak naprawde klienta nie
    interesuje opinia producenta, bo umowe zawarl ze sklepem (chyba, ze towar
    jest tez objety gwarancja, a klient korzysta nie z przepisow o
    odpowiedzialnosci sprzedawcy, tylko z tej gwarancji). Stad to sklep powinien
    poinformowac klienta o odrzuceniu reklamacji (a jako zalacznik moze dolaczyc
    opinie producenta, z ktora sie zgadza).

    Natomiast oczywiscie mozliwa jest sytuacja, gdy producent odrzuca
    reklamacje, a sklep mimo wszystko ja uznaje (biorac koszty na siebie).



    ---------------------------------------------------

    http://www.pbase.com/piotrstankiewicz



  • 7. Data: 2006-07-01 00:04:36
    Temat: Re: Opakowanie towaru - adres producenta?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 30.06.2006 Piotr <p...@w...pl> napisał/a:
    >> > moze byc opinia rzeczoznawcy, moze byc opinia producenta (w dwoch
    > ostatnich
    >> > przypadkach oczywiscie sklep musi sie zgadzac z ta opinia). Jesli nie
    >> Niby dlaczego musi się z nią zgodzić?
    > Moze napisalem niezbyt jasno. Czesto sklep przedstawia klientowi opinie

    W sumie napisałeś jasno. Napisałeś "zgadzać" a ja z jakiegoś powodu
    przeczytałem "zgodzić" :)

    --
    Marcin

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1