eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoOko.press "pyta": Czy izraelski Pegasus mieści się w ramach demokratycznego państwa prawa? › Re: Oko.press "pyta": Czy izraelski Pegasus mieści się w ramach demokratycznego państwa prawa?
  • Data: 2022-01-02 02:33:59
    Temat: Re: Oko.press "pyta": Czy izraelski Pegasus mieści się w ramach demokratycznego państwa prawa?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2022-01-01, A. Filip <a...@p...pl> wrote:

    > Nikt tego "x" nie spolszcza? HAŃBA! ;-)
    > Chociaż ja się parę razy naciąłem na problemy z cofnięciem spolszczenia
    > jak się szukało w języku oryginału. Standardy spolszczania się
    > zmieniają bo Jerzy Waszyngton jakoś się już twardo utrwalił a
    > Jerzy Krzak jakoś się o dziwo nie przyjął ;-)

    Bo Jerzy Krzak królował już za czasów polskiej powszechności (w sensie
    oswojenia) angielskiego, a Dżordż Łoszyngton jeszcze nie.

    W sumiesz szkoda. Wykorzystadło brzmi mi dobrze :) ale w tej chwili
    wydaje się, że żywy język akceptuje głownie istniejące już polskie
    odpowiedniki. Np. vulnerability -> podatność, a jak nie ma bliższego
    odpowiednika, to już nie. Kiedyś jakby nie było problemów z tworzeniem i
    akceptacją rzeczowników opartych o znaczeniowe składowe semantyczne (czy
    jak to tam nazwać), np. takie samochód, samolot, podomka..

    A nie, czekaj, mamy i modny ostatnio śpiulkolot, tak przecież chętnie
    używany przez młodzież :)

    --
    Marcin