  • Data: 2005-12-25 00:52:35
    Temat: Re: Ograniczenie predkosci
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marcin Szawurski napisał(a):

    > Jakieś wnioski co do odpowiedzialności urzędnika który to namalował?

    Niestety. Jeżeli nawet jego przełożony nie stwierdzi, że stosownego
    urzędnika nalezy ukarać, ten w świetle prawa może się odwoływać i na 90
    % wygra.

    Sprawy z tytułu absurdalnie ustawionych znaków drogowych z reguły kończą
    się niczym. No może prawie niczym - po chyba 10 latach udało mi się
    wywalczyć, że jeden znak (D-1) zastąpiono innym (A-6a). Dowcip polegał
    na tym, że droga, na której ustawiono serię znakow D-1, na parzystych
    skrzyżowaniach była drogą z pierwszeństwem, a na nieparzystych
    podporządkowana. I tak, jak to w góralskim dowcipie, 16 razy... No może
    8, ale i tak przynajmniej 7 razy za dużo.

    M.

    PS. Znajomy policjant, nomen omen z drogówki, na pytanie, czy można
    ukarać kogoś kto niewlaściwie ustawił znak, zrobił wielkie oczy i w
    końcu wykrztusił, że nie ma znaków sprzecznych z PoRD... Wtedy od ręki
    pokazałem mu 3, ustawione w promieniu 100 m od WRD.