  • Data: 2010-11-23 09:51:37
    Temat: Re: Odzyskanie weksla in blanco od upad³ej firmy
    Od: Leszek <r...@p...nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

    In article <icdsnf$bus$1@news.onet.pl>, l...@b...tego.poczta.onet.pl
    says...

    > Jedna ze spotkanych przeze mnie opinii na temat podstawy prawnej
    > Twojego
    > dzialania moze byc art. 222 kc. (Wlasciciel moze zadac od osoby, która
    > wlada faktycznie jego rzecza, azeby rzecz zostala mu wydana).
    >
    > Niemniej jednak jesli wierzyciel weksla nie bedzie chcial wydac, to nie
    > wyda (powie, ze zgubil, zniszczyl itp.) i nikt go do okreslonego
    > zachowania nie zmusi. Stad moja rada - rozmawiaj, rozmawiaj, rozmawiaj.

    Twierdzenie, ze nie ma nie powinno(!) miec znaczenia. Sad ma zasadzic,
    ze wierzyciel ma weksel wydac. Czy go ma czy nie ma to sie okaze po ew.
    postepowaniu egzekucyjnym.

    Przez analogie - to jakby w zwyklym postepowaniu o zaplate dluznik
    bronil sie twierdzac, ze i tak nie ma pieniedzy ani majatku, wiec prosze
    nie zasadzac, bo i tak nie zaplaci. Tak to nie dziala (a przynajmniej
    nie powinno).