  • Data: 2009-03-26 23:46:00
    Temat: Re: Odzyskanie należności
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    Liwiusz pisze:

    > W dużej mierze zależy to od tego, kto i ile jest winien. I od warunków
    > umowy - czy na przykład jeśli dłużnik okaże się goły i wesoły, to czy
    > koszty sprawy sądowej i komornika bierze na siebie firma, czy sam
    > wierzyciel.

    Też prawda...

    > Kupowanie wierzytelności, jeśli sami nie jesteśmy dłużnikami owego
    > dłużnika, to loteria. Nie dałbym 80-90% za dług, gdzie dłużnikiem nie

    Zakładam, że wcześniej dłużnik zostałby "zbadany" ;)

    > byłaby firma typu TP SA. Zazwyczaj nie możemy realnie ocenić, jak będzie
    > wyglądać sytuacja firmy za kilka miesięcy, a jest to czas niezbędny, po
    > którym dopiero możemy rozpocząć jakieś sensowne działania. Jeśli jeszcze
    > wziąć pod uwagę, że do firm windykacyjnych zgłasza się dłużników, którzy
    > ewidentnie mają problemy z płatnościami, kupowanie takich długów za
    > więcej niż połowę to raczej huraoptymizm.

    Inni potencjalni sprzedawcy to IMHO tacy, którzy szybko chcą mieć sprawę
    z głowy i przynajmniej część kasy odzyskać.

    Ja np. miałem do czynienia z firmą, która była w pełni wypłacalna, a i
    tak ponad 2 lata zajęło odzyskanie pieniędzy (trochę potrwały sądowe
    procedury).

    Ktoś, kto miałby nóż na gardle, mógłby się zadowolić częścią kwoty, a
    firma odkupująca dług i tak byłaby do przodu - i to jeszcze o odsetki.