  • Data: 2009-03-28 15:33:10
    Temat: Re: Odzyskanie należności
    Od: "Piotr" <h...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Liwiusz" napisał w wiadomości :

    > kodeks spółek handlowych:
    > art. 299
    > § 1. Jeżeli egzekucja przeciwko spółce okaże się bezskuteczna, członkowie
    > zarządu odpowiadają solidarnie za jej zobowiązania.
    >
    > § 2. Członek zarządu może się uwolnić od odpowiedzialności, o której mowa
    > w § 1, jeżeli wykaże, że we właściwym czasie zgłoszono wniosek o
    > ogłoszenie upadłości lub wszczęto postępowanie układowe, albo że
    > niezgłoszenie wniosku o ogłoszenie upadłości oraz niewszczęcie
    > postępowania układowego nastąpiło nie z jego winy, albo że pomimo
> [...]
    Dziękuję bardzo za zainteresowanie.
    Wnioskuję zatem że na FGŚP nie mam niestety co liczyć, a właśnie złożenie
    wniosku o upadłość chodziło mi po głowie.
    Zatem kolejne pytanie jakie mi się nasuwa to to jak nakłonić komornika do
    wystawienia postanowienia o umorzeniu, bo niestety raczej to też nie będzie
    łatwe. Komornik to pan któremu - z tego co wiem - brakuje niecały rok do
    emerytury a nieskutecznym ściąganiem należności od tej jednej firmy zajmuje
    się już prawie 2 lata. Jak to sensownie mu wyargumentować? Wyrok z klauzulą
    wykonywalności złożyłem u niego w sierpniu 2008.

    Pozdrawiam
    Piotr