eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoOdszkodowanie za zaginiony twardy dysk, jako dowód rzeczowy › Re: Odszkodowanie za zaginiony twardy dysk, jako dowód rzeczowy
  • Data: 2011-10-25 19:30:35
    Temat: Re: Odszkodowanie za zaginiony twardy dysk, jako dowód rzeczowy
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "boukun" <b...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:j86anv$9dn$1@mx1.internetia.pl...

    > Sprawę wygrałem ostatecznie w sądzie apelacyjnym, zostałem z obu zarzutów
    > uniewinniony, ale..., od stycznia nie mogę odzyskać dowodu rzeczowego, w
    > postaci zajętego twardego dysku komputera, bo..., nie mogą go sądowi
    > urzędnicy nigdzie znaleźć...

    W wyroku uniewinniajacym sąd powinien również rozstrzygnąć co zrobić z
    dowodami rzeczowymi. Jak rozumiem, nie w tym problem, ze tej decyzji nie
    ma?
    Jesli decyzja zapadła, to należy zwrócić się o wydanie dowodu rzeczowego, a
    w razie odmowy powiadomić sąd nadrzędny o problemie. Odszkodowania nie da
    się otrzymać, dokąd nie będzie ostatecznego stanowiska, ze dowód rzeczowy
    zaginął. Dziwne, no ale takie rzeczy się zdarzają, choć oczywiście nie
    powinny. Jesli ostatecznie ten dysk faktycznie zginie, to będzie Ci
    przysługiwać odszkodowanie równe wartości fizycznej dysku oraz ewentualnych
    udokumentowanych strat spowodowanych utratą danych. Ten drugi czynnik
    przeważnie ejst niemożliwy do oszacowania.