  • Data: 2004-02-03 23:44:53
    Temat: Re: Odsetki (pilne!)
    Od: Dan. <l...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    On 3 Feb 2004 16:05:57 +0100, "goliat"
    <g...@p...onet.pl> wrote:

    >Serdeczne dzieki za pomoc. Mam zamiar wniesc do sadu nastepujace pismo.
    >
    >Powołuj?c się na art.351 KPC niniejszym zgłaszam wniosek o uzupełnienie wyroku
    >z dnia ??? polegaj?ce na zas?dzeniu zsumowanej należno?ci głównej (???zł.) z
    >odsetkami za okres od daty wymagalno?ci roszczenia do dnia wniesienia pozwu (???
    >zł) (KPC, art.481, &1) oraz zas?dzeniu naliczania dalszych odsetek od powyższej
    >skapitalizowanej kwoty od dnia wniesienia pozwu (???r.). Równocze?nie wnoszę o
    >uzupełnienie w/w wyroku o zas?dzenie odsetek od odsetek od dnia wniesienia
    >pozwu (KPC, art.482, &1).

    Pierwsza sprawa to napisz dokladnie sentencje wyroku. To bardzo
    istotne przy ocenie tego czy wniosek o uzupeklnienie wyroku jest w
    ogole dopuszczalny. Napisales wyzej ze sad "zasadzil czesc
    naleznosci". Jesli tak bylo, to w kolejnym punkcie wyroku jest
    napewno zdanie "w pozostalej czesci powodztwo oddala" W pozostalej
    czesci oznacza, ze oddala wszystko oprocz tego co zasadzil czyli
    oddala pozostala czesc naleznosci glownej i odsetki za pozostaly
    okres. Wowczas nie mamy juz mozliwosci zadac uzupelnienia wyroku, bo
    nie ma sytuacji w ktorej sad nie orzekl o calosci zadania (orzekl
    zasadzajac przykladowe 5 tys z odsetkami od wniesienia pozwu , oddalil
    w pozostalej - takze w czesci zadania co do odsetek). W takiej syuacji
    pozostaje wniosek o uzasadnienie wyroku i apelacja.

    Co do wniosku to, przy zalozeniu ze sad nic nie oddalil a nie zasadzil
    odsetek za omawiany okres to, powinien on wygladac nastepujaco:

    W imieniu wlasnym wnosze o uzupelnienie wyroku tut. Sadu z dnia ?
    sygn. akt ? o orzeczenie o zadaniu pozwu co do odsetek od zasadzonej
    kwoty 5 tys zl za okres od dnia (tu data wymagalnosci roszczenia) do
    dnia ? (tu data wniesienia pozwu)

    W Twoim wniosku domagasz sie skapitalizowania odsetek za okres od daty
    wymagalnosci roszczenia do daty wniesienia pozwu, doliczenia ich do
    naleznosci glownej i zasadzenia dalszych odsetek. To bledny wniosek bo
    w pozwie tego nie zadales. Zadales jedynie zasadzenia 5 tys (czy 10) z
    odsetkami ustawowymi. Po wydaniu wyroku nie mozna precyzowac juz
    zadania pozwu. Mozna sie jedynie domagac uzupelnienia wyroku o
    orzeczenie o zadaniu ktore objete bylo pozwem a , ktorego sad ani nie
    zasadzil , ani nie oddalil.

    Dan.