  • Data: 2004-02-04 01:34:42
    Temat: Re: Odsetki (pilne!)
    Od: Dan <l...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    > Tzn. codzi mi o to, ze w zdaniu:
    > "...o orzeczenie o zadaniu pozwu co do odsetek od zasadzonej
    > kwoty 5 tys zl za okres od dnia (tu data wymagalnosci roszczenia) do
    > dnia ? (tu data wniesienia pozwu)"
    >
    > bedzie nieprawda, bo w pozwie nie ma mowy o powyzszych datach. Jeszcze raz
    > przyrtaczam jak jest w pozwie"
    > "wnosze o zasadzenie od tej kwoty odsetek ustawowych"

    W kontekscie obowiazku orzeczenia przez sad o roszczeniu w calosci
    chociazby pracownik go nie zglosil lub zglosil w mniejszym rozmiarze,
    mamy do czynienia z nie orzeczeniem o tej wlasnie czesci roszczenia.
    Zglaszales zadanie zasadzenia kwoty A (czy A i b) z odsetkami (nie
    podajac dat). Sad przy tak sformulowanym zadaniu winien byl orzekajac o A
    orzec takze o odsetkach w rozmiarze w jakim one przysluguja. A
    przysluguja za okres od dnia wymagalnosci do dnia zaplaty. Sad natomiast
    orzekl o A i odsetkach od wniesienia pozwu do dnia zaplaty. Tak wiec nie
    orzekl o zadaniu odsetek za okres od wymagalnosci do wniesienia pozwu.
    Dlatego wlasnie zadanie uzupelnienia wniosku jest tak sformulowane i w
    mojej ocenie jest prawidlowe. Okresla poprostu precyzyjnie okres za ktory
    sad nie orzekl w ogole o odsetkach i co do ktorego domagasz sie
    uzupelnienia.
    O jakielkolwiek "nieprawdzie" w ogole nie ma tu mowy. Zazadales w pozwie
    kwoty wraz z odsetkami. Jesli sad mialby watpliwosc za ktory okres
    odsetek sie domagasz ( nie dotyczy to post. z zakr prawa pracy bo tutaj
    sad z urzedu orzeka co sie tylko da) to winien byl wezwac do
    sprecyzowania zadania. Nie mozna mowic ze pozew nie zawieral tych dat.
    Daty te mieszcza sie w okresie za ktory przyslugiwaly odsetki co do
    ktorych zadanie zglosiles. Mamy wiec klasyczny przyklad nie orzeczenia o
    calosci zadania.

    Dan.