    From: Dan. <l...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odsetki (pilne!)
    Date: Tue, 03 Feb 2004 12:48:00 +0100

    On 3 Feb 2004 01:34:22 +0100, "goliat"
    <g...@p...onet.pl> wrote:

    >Jest chyba tak jak mowisz, ale zrobiono glupio. Mianowicie w pozwie jest
    >napisane: "wnoszę o zas?dzenie od tej kwoty odsetek ustawowych". Natomiast
    >w "tej kwocie" nie zliczono odsetek od daty wymagalnosci, lecz podano tylko
    >kwote glowna. Sedzia dobrze o tym wiedzial, bo byla dyskusja na sali sadowej o
    >kwocie glownej, ktora widniala w pozwie, ale ani slowem nie wspomnial o tym, ze
    >w kwocie sumarycznej nie ma zliczonych odsetek.

    To w koncu nie rozumiem. Jest tak jak napisalem (czyli zasadzona
    naleznosc zawiera odsetki za okres od dnia wymagalnosci do dnia
    wniesienia pozwu), czy tez zasadzona kwota to tylkjo naleznosc glowna
    a odsetki zasadzono od dnia wniesienia pozwu? Jesli z zadania pozwu
    wynikalo ze powod domaga sie naleznosci podstawowej wraz z odsetkami
    ustawowymi a sad zasadzil ja z odsetkami ale tylko od daty wniesienia
    pozwu i rownoczzesnie nie oddalil powodztwa co do odsetek za okres od
    wymagalnosci roszczenia do dnia wniesienia pozwu, to mamy przyklad
    nierozstrzygniecia srawy co do czesci roszczenia (ani nie zasadza, ani
    nie oddala). W takim przypadku nalezaloby wniesc o uzupelnienie wyroku
    o roztrzygniecie co do odsetek za w/w okres. Zreszta w sprawach ze
    stosunku pracy sad ma obowiazek z urzedu orzec o odsetkach za caly
    okres chociazby powod nie domagal sie ich zasadzenia. Przelicz
    dokladnie te zasadzona kwote i jesli faktycznie to tylko naleznosc
    glowna to wnos o uzupelnienie wyroku na zasadzie art 351 par 1 kpc.
    (termin na zlozenie wniosku to dwa tyg. od ogloszenia wyroku)

    Dan.