    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odrzucenie spadku przez dziecko poczęte po śmierci rodzica
    Date: Mon, 11 Sep 2023 21:04:59 +0200
    <ud9j5t$k38$1$RTomasik@news.chmurka.net> <ud9l1r$2f9a8$2@dont-email.me>
    <ud9u5i$ptb$2$RTomasik@news.chmurka.net>
    <1wwz17vr1xi0w.lkwqzxpnbqh5$.dlg@40tude.net>
    <udadm1$1j8$1$RTomasik@news.chmurka.net> <udbquv$2t37o$1@dont-email.me>
    <udbrti$tnt$2$RTomasik@news.chmurka.net> <udbsjc$2t9sp$1@dont-email.me>
    <udbuep$v2b$2$RTomasik@news.chmurka.net>
    <1trpytijzpf85$.vt387i6wanft.dlg@40tude.net>
    <udc2f4$1as$2$RTomasik@news.chmurka.net>
    <kriemopfyl4l$.w5xid78fz1ij.dlg@40tude.net>
    <udciil$8lj$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <18ewl0gpaed2g$.p1c8y3c6oxv6$.dlg@40tude.net>
    <uddi2t$v74$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <pmxbcaljcgf6$.1gj9g82t9xbx1$.dlg@40tude.net>
    <udf7us$pjn$1$RTomasik@news.chmurka.net>

    On Fri, 8 Sep 2023 15:39:19 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Dlatego w takim wypadku najprościej odrzucić spadek i bank zostaje z
    > tym, co jest.

    Ta, odrzucic najprosciej, potem za dzieci, za wnuki, za poczęte ?

    Rozsądek nakazuje jednak sie dowiedziec ile jest tego spadku, i ile
    zadłuzenia. Wydawałoby się, ze "z dobrodziejstwem inwentarza"
    zabezpiecza spadkobiorce, a tu nie - są kruczki.

    > No bank również może wnieść o ustalenie tego, skoro ma interes prawny.

    No ale co ustali, skoro sąd sprawy nie zamknął?
    Sie zamknie, to sie bank poinformuje. Albo i nie :-)

    > Teraz mi przyszło do głowy, że nagle spadkobiercy zeznają przed sądem,
    > że jest jeszcze jeden dodatkowy spadkobierca. Słyszeli, że dziadek miał
    > nieślubne dziecko. Podobno wyjechało do Afryki. :-)

    W sumie to wystarczy ze jeden zezna, i wcale nie musi wyjezdzać.

    > Nie może, bo kto byłby stroną?

    Majątek?

    > Ale to może być tak, że ugoda jest zawierana w ten sposób, że
    > spadkobiercy bankowi przekazują nieruchomość, a bank zrzeka się innych
    > roszczeń. I ma to od razu. Bo jak nie, to za kilka lat :-) Ale ja bym na
    > miejscu spadkobierców tak nie ryzykował, albowiem może się w przyszłości
    > ujawnić jakiś nieznany dług.

    > Tak by pasowało.

    A jak którys zezna, ze mówiło sie o jeszcze jednym dziecku ? :-)

    I mozna nawet podrzucac kandydatów - zrobią badania genetyczne,
    odrzucą ... a czas płynie :-)

    > A to nie podatek od czynności cywilnoprawnej? Nie jesteś firmą
    > handlująca nieruchomościami.

    Jak za wczesnie sprzedałes, to nie.

    https://www.pit.pl/aktualnosci/podatek-od-sprzedazy-
    nieruchomosci-pit-39-ekspert-radzi-jak-go-rozliczyc-
    1008145

    A czy PCC przy tym dodatkowo nie obowiązuje ?

    Podobnie przy samochodach i innych

    https://beesafe.pl/porady/podatek-od-sprzedazy-samoc
    hodu/
    https://www.e-pity.pl/aktualnosci/podatek-od-rzeczy-
    uzywanych/

    > Jest zakaz sprzedaży za 1 zł nieruchomości wartej milion?

    Podobno nie ma, ale skutki prawne mogą byc przedziwne ...
    sie zastanów albo dowiedz komu i jakie zarzuty mozesz postawic :-)

    > To zyskiem będzie różnica pomiędzy wyceną, a wartością sprzedaży. Czasem
    > warto przeszacować przy spadku, jak i tak nie płacisz podatku.

    No wlasnie kiedys było, ze kosztu nabycia nie poniosłes, wiec kosztów
    nie było.
    Potem cos mieli naprawic, ale nie wiem.

    J.