eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoOdpowiedzialnosc za tresci/usługi zamieszczone w internecie › Re: Odpowiedzialnosc za tresci/usługi zamieszczone w internecie
  • Data: 2010-02-12 23:11:37
    Temat: Re: Odpowiedzialnosc za tresci/usługi zamieszczone w internecie
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-02-13 00:00, barat wrote:
    > Witam, intryguje mnie pewna kwestia prawa internetowego.
    >
    > Czy osoba mieszkajaca w Polsce i zamieszczająca na stronie internetowej
    > treści/usługi niedozowlone według prawa polskiego przy jednoczesnym trzymaniu
    > tej strony na serwerach znajdujących się w państwie, w którym te tresci są
    > dozwolone, postepuje niezgodnie z polskim prawem i podlega karze?
    >
    > Przykład. Serwisy bukmacherskie:
    > Usługa jest stworzona dla użytkowników internetu pochodzących z Polski, ale
    > jest trzymana na serwerze, kraju w którym bukmacherstowo internetowe nie jest
    > zakazane.

> [...]

    Zgodnie z nową ustawą o hazardzie, tak. Prowadzenie takiego serwisu
    wymaga zgody stosownych władz polskich, a prowadzenie go bez takiej
    zgody jest karane.
    Oczywiście, jezeli włascicielem jest Joe Doe zamieszkały w Karachi,
    który nigdy do Polski się nie wybierze, problem kary można pominąć.
    Natomiast obywatel polski musi się z nią liczyć.