    From: "Markus" <M...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odpowiedzialność rodziców - a sprawa w szkole w Gdańsku.
    Date: Thu, 26 Oct 2006 14:40:48 +0200

    > Wg mnie to w pierwszej kolejnosci trzeba pociagnac do odpowiedzialnosci
    > WSZYSTKIE dzieciaki z klasy. Moze to ich czegos nauczy. _NIKT_ nie
    > zareagowal prawidlowo. Jakiestam jej kolezanki niby probowaly przerwac to
    > co sie dzialo ale po chwili spasowaly. Nikt nie mogl wybiec z klasy? Nikt
    > nie mogl zadzwonic na policje? Nie bylo innych chlopakow w klasie zeby
    > przerwac sprawcom dobra zabawe? Moze gdyby ci wszyscy z klasy dostali po
    > paredziesiat godzin prac spolecznych to by raz na zawsze zapamietali zeby
    > reagowac w takich sytuacjach.
    A niby na jakiej podstawie chcesz ich pociągnąć do odpowiedzialności? To
    były 14 latki, może się bały zareagować(ja na ich miejscu bym się bał)?.
    Skoro widzimy w świecie dorosłych nagminne krzywdy i nikt na nie nie reaguje
    to niby jakim prawem można takiej reakcji ządać od małoletnich.
    To co teraz proponujesz uważam za bardzo niesmaczne, jest to swego rodzaju
    polowanie na czarownice. Inne dzieci są niewinne , jedynie dzieciaki które
    "zabawiały" sie z dziweczyną powinny poniesc pewnie konsekwencje a przede
    wszystkim ich rodzice, bo tak wychowali swoje dzieci ot determinizm.