    From: ToMasz <t...@n...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odpowiedzialność pracownika za szkody
    Date: Tue, 06 Mar 2012 16:37:30 +0100

    > Czyli muszą jej wypłacić pełna pensję i co najwyżej sądzić się ?
    > Ale z racji tego, że nie było to w jej zakresie obowiązków sprawa
    > przegrana ?
    sytuacja jest niejasna. W najgorszym przypadku dla pracownika, firma
    musi wypłacić pensje, a potem domagać się odszkodowania. (jeśli między
    pracodawcą a pracownikiem nie było innych umów).
    O ile błąd był ewidentny (widziałem wieniec z napisem ostatnie
    poRZegnanie) to mało istotne jest stanowisko i zakres.
    Jednak jeśli pracownik dostał do wykonania inne zadanie niż to które ma
    na umowie - jest "czysty". Po czymś takim można go śmiało zwolnić, ale
    ie dyscyplinarnie. (takie zwolnienie ma nawet jakąś formalną nazwę)
    Reasumując, wspomnianego pracownika raczej nie spotka kara za błąd, ale
    raczej musi się liczyć z ewentualnością utraty pracy.
    ToMasz