  • Data: 2004-10-27 17:52:24
    Temat: Re: Odp: Zmuszanie uczniow do sprzatania szkoly po lekcjach
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "KrzysiekPP" <k...@n...op.pl> napisał w wiadomości
    news:MPG.1be8b960bf845e2c98985f@news.tpi.pl...

    > Albo mozecie klasc uszy po sobie, albo mozecie spowodowac, ze
    > nauczyciele beda sie was bac. Wasz wybor.

    No, ja bym jeszcze złoty środek znalazł. Może iść w kilka osób do dyrektora
    na rozmowę i mu powiedzieć, że się im nie podoba. Być może gość w ferworze
    walki zapomniał, że nie każdego powołaniem jest ekologia i dbanie o
    czystość.

    Co do zasady takie zajęcia powinny być wpisywane w dziennik. Można to
    sprawdzić. Jeśli są wpisane, to wystarczy anonimowy list do kuratorium. Ktoś
    to sprawdzi. Wg mojego odczucia szkoła przymuszać do tego nie może, ale nie
    znam się na tym. W każdym razie ktoś z kuratorium to sprawdzi. Jeśli nie
    wpisują do żadnej dokumentacji, to też sprawa kuratorium, bo z tego co wiem,
    to mają obowiązek.

    Ostatni aspekt, to groźby karalne. Ponieważ za niebranie udziału w zajęciach
    dodatkowych najpewniej zgodnie z Wewnątrzszkolnymi Zasadami Oceniania
    obniżyć zachowania nie można, to można to traktować w kategoriach groźby
    karalnej. Z tym, ze należy pamiętać, ze zdaje się podstawową oceną jest
    dobra. A więc nie mają obowiązku tej oceny podnosić!

    Tak więc sugerował bym trochę rozwagi i rozważenie na chłodnio, czy żalący
    ma na pewno racje.