  • Data: 2003-04-29 09:52:42
    Temat: Re: Odp: Prawa kanara i pasazera
    Od: "Yano" <y...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marcin Olender <d...@g...pl> napisał(a):
    > NIc. Kanar nie mam prawa Cie nigdzie wiezc, ani nawet egzekwowac od Ciebie
    > dokumentow. Na dobra sprawa od Twojej wspolpracy zalezy jego mozliwosc
    > wykonywania roboty. Jedyny srodek przymusu, ktorym dysponuje ( tzn. jest w
    > regulaminie, choc nie wiem, czy jest to legalne ), jest zatrzymanie Cie w
    > autobusie poprzez nieotwrcie drzwi i wezwanie policji w celu
    > wylegitymowania. Podejrzewam jednak, ze reszta pasazerow by go zlinczowala
    > :-)
    Niestety nie jest tak cukierkowo jakby to się mogło wydawać. Od jakiegoś czasu
    kierowca może zmienić trasę w takiej sytuacji i zawieźć delikwetna na
    komisariat, gdzie dokonane zostaną odpowiedznie czynności w celu sprawdzenia
    tożsamości. Jest to jednak środek ostateczny. Dodam jeszcze, że za taką
    wycieczkę zapłacimy dodatkowo od 200 do 400 zeta (w zależności od miasta), bo
    "zmieniliśmy trasę autobusu".

    A jeśli chodzi o przypadek zapomnienia dokumentów (wraz z biletem) to miałem
    kilkakrotnie taki przypadek i wszystko zależy raczej od uprzejmości kanara.
    Nie zdażyło mi się jeszcze, żeby kanar się rzucał w takim wypadku. Fakt, że
    wtedy jechałem na jakąś premierę i byłem w stroju "galowym", ale i w innych
    przypadkach wystarczyło się po prostu przyznać, że ofiara ze mnie i sklerotyk,
    bo wszystko w chacie zostało.
    Poza tym jest jeszcze kara za (jak to się nazywa) "czasową jazdę bez biletu" i
    mamy wtedy tak jakoś 7 dni na stawienie się często w jakiejś egzotycznej
    części miasta z ważnym biletem okresowym i zapłacenie frycowego (5-20 zł). Po
    tym czasie przyjdzie zapłacić pełną kwotę za jazdę na gapę. Oczywiście kanar
    musi znać nasze personalia, żeby wystawić "mandat".

    Yano